Annons

300d

Produkter
(logga in för att koppla)

Tapani

Aktiv medlem
Hej
Jag vill ha tipps om var jag kan köpa en Canon 300D för direkt leverans med objektiv till ett vettigt pris. Jag har väntat på leverans i en månad från DigiCom och den väntas inte in denna vecka heller.Annars så har dom ett bra pris på kamera + objektiv och 1GB IBM Microdrive 12150:- så det kanske lönar sig att vänta.
/Leo
 

Tapani

Aktiv medlem
Hittade

Jag har beställt från technikdirekt förut utan problem men jag saknar uppgifter om dom har kameran i lager.Annars hittade jag en Expert butik i Borlänge som säljer hus och objektiv för 11495:- den ska finnas i lager ringer dit i morgon. Köper sen ett minne från Zebra Media vilken sort ska jag köpa.
Mvh Leo
 

daniel1337

Aktiv medlem
jag köpte min på techshop i uddevalla. dom har haft i lager hela tiden tror jag.
betalade 9.4k för kamera huset inkl. moms.
 

Tapani

Aktiv medlem
Nu är den beställd köpte den från Expert i Borlänge dom hade några på hyllan 11495:- med objektiv börjar att test fota på fredag.
Mvh Leo
 

Hejduglade

Aktiv medlem
Jag har haft samma problem som du Leo, har väntat över en månad på leverans och bara fått undanglidande svar och löften hela tiden, funderade oxo på inportera en men efter ha ringt runt lite i Tyskaland får man samma svar där angående leverans, de vet helt enkelt inte!

Då fick jag se att de hade kameran på YFO :http://www.yfo.se/produkter.php?grupp=2
Den kostade 9275.00 SEK + moms, kanske inte den billigaste men jag slapp vänta ännu längre.
 

flutte

Aktiv medlem
Dejavu?

Var det inte någonting liknande som hände i slutet av förra året med D60... Och i februari/mars lanserades D10?....
 

.Z.

Aktiv medlem
En liten offtopicfråga till 300D-ägarna.

Vi har på mitt arbete fått ett erbjudande att köpa bla 300D med sk bruttolöneavdrag. Själv så står jag över men flera av mina arbetskompisar funderar på att handla & överöser mig med frågor.

Jag råkade nämna att det tydligen finns problem med underexponering med blixt, hur är det med detta?

Jag vill ju inte sprida falsk info så därför så undrar jag vad ni som äger kameran har att säga om detta, hur exponerar den med den inbyggda blixten? Är det ett problem?

Larsa
 

Linda Sällström

Aktiv medlem
Nyfiken

Jag förstår att det är fruktansvärt irriterande att vänta på leverans. Men ni som fått kameran, vad tycker ni? Berätta! Efter att ha läst alla positiva recensioner om kameran är jag bra sugen på att köpa en själv. Nyfiken, nyfiken, nyfiken!
 

RolandM

Aktiv medlem
Jag har kört den sedan 2:a oktober och den fanns till salu i en vanlig fotobutik, så det var bara att stövla in och köpa en och sedan börja att fotografera direkt, så jag har svårt att förstå det där med leveranstider. Visst kan vissa leverantörer ha bra priser, men har de inga kameror att leverera så spelar det ingen roll om de så lovar att ge bort dem.

Nåväl, erfarenheterna hittills är positiva. Argument som att den känns plastig biter inte, för den är byggd av plast och då ska den kännas som den är gjord av plast. Tyvärr har ordet plast förknippats med usel kvalité, då plasten inte var färdigutvecklad på 50-talet när plasten började att dyka upp. Idag är plast ett mycket bra matrial som används till de flesta produkter. Bildkvalitén är det då inget fel på och blixtljuset doserar tyvärr ut 2/3 steg för lite ljus enligt min uppfattning. Detta är dock den enda bristen som jag ser i kameran. Nu är detta för mig inget problem då vanligtvis använder en extern blixt somkan justera blixtljuset och aktivera synk på andra ridån. Finns även en sträng här på FS som beskriver hur programvara för EOS 10D kan änvändas för att ställa in blixtlhjuskompensationen, Funktionerna finns i kameran även om det inte finns meny för dem. Kameran är lättanvänd och lätt att bära med sig. Mycket kamera för priset den betingar och efter jul och när Nikon börjar sälja D70 så kommer sannolikt rset att sjunka än mer.

Om behovet av funktioner är att kunna justera mängden blixtljus, ridåsynk för blixt eller spegeluppfällning samt inställning av färgtemeratur i kelvin, så är får man lägga på några tusenlappar och köpa en 10D, som i stort ger samma bildkvalité ´men har fler funktioner och en högre vikt beroende på att kameran är byggd i mer i metalllegeringar än plast och har svart färg.

Några bildexempel från kameran finns i portföljen. Ibland kallar jag kameran Bosse, för det är en riktig kanon och Bosse är smeknanet för t ex Bo Fors...

/Roland som inte vet vad han går miste om
 

.Z.

Aktiv medlem
sagan skrev:
Enligt FOTO:s test nr 12/2003, så har den det..japp.
Enligt Roland ovan så ligger det på ungefär 2/3 steg, får väl säga det åt mina arbetskamrater så vet dom, sen blir det till att förklara vad ett steg är osv...
 
ANNONS