Annons

Skriva ut foton som overheadbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Platypus

Aktiv medlem
Finns det någon som har erfarenhet av att skriva ut svartvita foton som overheadbilder? Jag sitter och grunnar på vilken typ av skrivare som kan vara lämplig med avseende på kvalitet, kostnad etc.
Tacksam för alla tips,

/Lisa W
 

abbe-l

Aktiv medlem
Overhead utskrifter

Ska du bara skriva ut svart/vita bilder så är ju en laser skrivare men då är ju OH-pappret som är lite dyrare för det är en annan sort som tål högre värme som blir i skrivaren vid utskriften.

Om du nu skulle villja skriva ut i färg i framtiden så ta en Färg / bläckstråle skrivare som har separata färgbehållare i iaf svart i en behållare och CMY (Cyan,Magenta & Yellow)i den andra behållaren, då kostar färgen visserligen
men men om du skriver ut mer i s/v så är det ju bara den färgbehållaren du behöver byta ut och du kan ta vad jag vet vilket OH-Papper som helst då och slipper leta efter den som klarar värmen

priset mellan de 2 skrivarana är väl inte så stor
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det finns film till Epsons fotobläckstråleserie som skall ge bra resultat. Kostar rätt mycket per ark dock.
 

www.tille.se

Aktiv medlem
Det finns ett speciellt OH-papper numera för att skriva ut bilder. Det brukar kosta 3-5 kronor styck. På ena sidan är det lite sandpapper-struktur på och det funkar bra. Det beror på hur viktigt det är med kvalitén eftersom bilderna tenderar att bli lite som kvällstidnings- standard. Men i gengäld visas bilden ofta på lite avstånd.

Det andra sättet som också är bra är att skriva ut bilderna på ett litet finare papper, tex 120 grams med lite glans i och sedan be någon med färgkopiator kopiera bilderna till OH. Det finns väl i de flesta kontorsbutiker i dag. Jag betalade tio kronor per kopia på högskolan där jag går.

Två bra sätt som fungerar enligt min erfarenhet.
 

Platypus

Aktiv medlem
Tack för alla svar, känner mig genast lite klokare. Det lutar nog åt en bläckstråleskrivare.

/Lisa W
 
ANNONS