Annons

Displayskydd...

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Jag är lite rädd om den fina displayen (antireflexbehandlad) baktill på min digitalkamera och försöker undvika att repa den.
Det går bra att tejpa påstejp över den som skyddar ganska bra.
Finns det risk att antireflexbehandlingen följer med tejpen om den får sitta kvar för länge?
Det kanske finns någon slags tejp med svagt klister? Gärna i större ark då...
En annan variant vore förstås att fixa en tunn plastplatta som man fäster på något sätt.
Har någon smarta tips?
Är det dyrt att byta displayplast på ex. en D30?
 

Linmajon

Aktiv medlem
Jo, kanske det men jag har för mig att det är horribelt dyrt... På nya teleoner etc. brukar det sitta någon plast man drar av. Något liknande kanske.
 

acke

Avslutat medlemskap
En idé...

Skulle det funka med en bit transparent OH-film (sån som man använder till OH-projektorer) som du tejpar fast runt kanterna på displayen? Då slipper du ju tejpa direkt på displayen.
 

MagnusJ

Ny medlem
Scotch tape

På bilar används ofta en scotch tape som är nästan 1 mm tjock, helt genomskinlig och med ett lagom starkt klister. Den återfinns bla på SAAB 9-5 över chassinumret. Liksom att den avnänds som stenskottsskydd och skavskydd vid kofångarinfästen och andra utsatta ställen. Den fungerar utmärkt tycker jag. Fast jag vet inte var man skulle kunna få tag på den. Kanske mekonomen? Kanske kan man gå in och köpa en tejpbit ( de är ca 10x 3 cm stora) på saab?
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Angående displayskydd till handdatorer så fick jag precis syn på dom här och de ska kunna köpas här.

www.inwarehouse.se

Kallas för Fellowes Writerights.

Leta under tillbehör handdatorer.

Kostnad 200:- för 12 styck som man delar i två så passar dom nog lagom till kameradispalyen.
M.a.o år man 24 st till ett styckpris av 8 kr, borde räcka rätt länge.
 
ANNONS