Annons

test av Epson R-D1

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasT

Aktiv medlem
Helt ot: Varför kan människor inte lära sig att svart bakgrund med vit text inte fungerar ihop. Nu sitter med en brännande känsla i ögonen. :/
 

müsli

Avslutat medlemskap
VILL HA
men inte till det priset... ;)

Till det priset tycker jag man kan kräva större sensor och större buffert, mm.

Sen får man tydligen komplettera med hörselskydd, förvånad över att den är så ljudlig, trots att den inte har spegel.

Edit: $3000 på BHP blir drygt 20000 kr + moms, tull frakt
 

paco

Aktiv medlem
Testade min nya Bessa-L för första gången idag. Långt ifrån Olympus 35RD's ninjaklick, men ändå inte like högljudd som Minolta SRT100X (SLR iofs).
 

cieran

Medlem
jag tror stenhårt på att vänta på leicas efterföljare till digilux2-systemet.
utlovad att hantera alla gamla leica-gluggar så ligger mina summilux och väntar...
 

sagan

Avslutat medlemskap
cieran skrev:
jag tror stenhårt på att vänta på leicas efterföljare till digilux2-systemet.
Digilux 2 är inte ens ett system, det är bara en ovanligt ful, dyr och otymplig "kompaktkamera".
 
Senast ändrad:

cieran

Medlem
Sant att det inte är en systemkamera. den är dock det närmaste jag kunde komma ett digitalt M-system innan RD-1an släpptes, efterförljaren kommer ju förövrigt vara just ett digitalt m-hus. Angående att D2an skulle vara ful och otymplig så går nog våra åsikter isär där. Själv är jag synnerligen nöjd med den... men men alla har vi olika smak

Alternativet är att köra Leicas R-gluggar på en digital canon med adapter, det är främst optiken
jag är ute efter och den är jag väldigt nöjd med.
Då jag sitter på ett gäng med M-glugar jag ärvt av
min farfar så är det desutom väntans tider och
hellre vänta på ett originalhus från leica än köpa
epsons kamera med en totalt onödig filmmatare.
 

Johan Okker

Aktiv medlem
cieran skrev:
...hellre vänta på ett originalhus från leica än köpa
epsons kamera med en totalt onödig filmmatare.
Tjena...
Har inte R-D1 en mekanisk slutare tillika sina kamrater i Bessa och Leica-M serierna? De slutarna måste spännas manuellt.

Men men.. vad vet jag?
 

cieran

Medlem
vad jag menade var att m-huset inte kommer att ha en traditionell matararm om man ska tro ryktena iaf. dålig sömn ger dåliga inlägg även av mig =)
 

Johan Okker

Aktiv medlem
cieran skrev:
vad jag menade var att m-huset inte kommer att ha en traditionell matararm om man ska tro ryktena iaf. dålig sömn ger dåliga inlägg även av mig =)
Cierán, det är lugnt.
Jag ber om ursäkt om tonen var något hård!! Sömnbrist kan även göra inlägg onödigt hårda.

Aha!! Det låter ju lite spännande. Men jag undrar hur de ska lösa slutarspänningen. Det är ju inte lika fjäderlätta saker som i ett centralslutarobjektiv direkt.
 
ANNONS