Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning/Kopiering

Produkter
(logga in för att koppla)

Linis

Avslutat medlemskap
Jag har tidigare framkallat/kopierat mina bilder själv, men nu har jag en hel drös med filmrullar från studenten som ska bli klara snabbt. Vad rekomederas? ska man skicka iväg korten till exepelvis funjifilm, eller ska man lämna in dom & få dom klara på en timme, eller lämna in dom & få dom klara på en längre tid?
 

Jeppe

Aktiv medlem
Vill inte alla det?? ;)

Fuji i ånge är bra på negativ film + att du får en massa rullar tillbaka och du får dubbla kopior (vilket kan va bra iblend).. men det kostar ändå en slant. En 36:a hos fuji kostar 159:- och efterföljande filmer 135:-

Men hos ett lokalt labb brukar priserna ligga på 119:- för 1 timmes. Men då får man ju bara enkla kopior.

Många labb har likadana maskiner, så har du någon lokal fotohandlare som du tycker levererar bra bilder så finns det kanske ingen anledning att skicka iväg dem. Men det är ju en fråga om du vill ha dubbla kopior och ny film, för då blir fuji i Ånge ett bra alternativ.
 

mipert

Aktiv medlem
Jag föredrar 1-timmeslabb eftersom man möter de som skall kopiera bilderna.

Är Fotoquick bra?
Det beror på personalen, i min gamla hemstad Uddevalla säger jag ja, FQ är bra, i Malmö säger jag nej, FQ är inte bra.
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Hej. Frågan är ju var du bor... Bor du i Malmö-trakten kan jag rekomendera Japanphoto på gågatan. Deras en-timmes kostar 99kr och de är trevliga att ha att göra med plus att de gör ett bra jobb.
 

mipert

Aktiv medlem
Bjelkengren.

Intressant att du uppskattar japanphoto, jag bor hundra meter från dem och skall väl ta ett litet test. Vet du om de levererar filmen oklippt utan gnäll?

Sedan bor väl linis i Kristianstad, har jag för mig?
 

Linis

Avslutat medlemskap
stämmer bra det, k-stad har dock inte så stort utbud när det gäller foto, varken film eller tillbehör. Men men, det löser sig. Åker dock inte till Malmö för att framkalla en enda film.
 

micro

Aktiv medlem
Jag vill inte rekomendera fuji i ånge. De har gjort bort sig för många gånger för att jag ska skicka nåt dit igen, bl.a sönderklippta neg, repiga neg plus att det ofta är en jäkla oordning bland kopiorna man får, dyra är de dessutom. Extrafilm har jag dock bra erfarenheter från. Mvh micke
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Mipert.


Jag nöjer mig med den vanliga klippningen av filmen så jag vet faktiskt inte. Det är ju bara att springa ner och fråga. De framkallar även 120-film till samma pris som 135...

Ha det bra
 

Labbnisse

Aktiv medlem
Jag är helt övertygad att ett snabblabb ger bättre bilder än ett storlabb. Så är det då här uppe i Umeå. Ett snabblabb kan erbjuda bättre service, du kan prata med den som kör dina bilder, ni kan stå tillsammans och diskutera exponering, filmval och det sätt du vill ha dina bilder kopierade. I ett storlabb som har ett antal printers som exponerar 16.000 till 24.000 bilder i timmen finns det inget utrymme för personliga önskemål.
 
ANNONS