Annons

Mars/aprilträffen - när, var och hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Så var den trevliga träffen i Borgvik över och man börjar genast fundera på vad vi ska göra nästa gång. Vad tycker ni?

Bengt hade ett förslag på att vi skulle träffas och bara umgås nästa gång. Kanske med möjlighet till efterföljande fotografering, men huvudsyftet skulle i alla fall vara den sociala biten. I Arvika har jag möjlighet att låna en stuga gratis, den ligger alldeles vid vattnet och har öppen spis inne och utomhus finns en eldstad (på altanen ut mot sjön). Att grilla är alltid kul! Tommy har ju en massa ved liggande som han har svårt att få slut på. Fast Bengt tror jag var inne på att förlägga nästa träff till Karlstad eller i alla fall i närheten av Karlstad, så att så många som möjligt har chans att ta sig dit. Å andra sidan finns det ju möjlighet att samåka (se i samåkningstråden).

Lina pratade jag med lite i Borgvik. Vid första träffen hade ju hon ett förslag om ett studiebesök på Broby, med studiofotografering eller i alla fall ett studiebesök i en studio. (Kanske man ska kalla studiebesöket för ett studiobesök, då)? Skulle det kunna gå att kombinera den sociala biten och ett sådant besök? Lina trodde att det var rätt så stor chans att ett sådant besök skulle gå att ordna.

Finns det andra förslag på vad vi ska hitta på? Vi kan väl diskutera lite under den här tråden, så lägger vi upp en ny när vi bestämt oss för vad det blir.

Sen är frågan när nästa träff ska vara. Om man räknar en månad från nu så hamnar vi mitt i påskhelgen. Det antar jag är en dålig helg för de flesta. Helgen före - är det för nära inpå Borgviksträffen? Skulle helgen efter påsk kännas bättre?

Ge era synpunkter. Någon som har tillgång till något ställe där vi kan träffas? Eller som vet något annat ställe som vi kan vara på?
 

Tes

Aktiv medlem
Om det gör saken enklare så är jag i Värmland 19-20 mars v. 11 samt 2-3 april v. 13
Sen är det väl inget tvång att jag är med men jag vill gärna om det går! =)

En fika låter fint. Mitt förslag är att vi tar med bilder som vi tagit t ex i Borgvik. Eller bilder från andra ställen i Värmland som kan locka till mersmak. Lite bildvisning/snack helt enkelt!
 

Picture

Aktiv medlem
Rackstadmuséet, caféet och landskapsfoto, kanske?

Ojdå. Har inte skrivit något på länge, men jag har sett ditt inlägg Therese.

Jag tror också på det där med en "fikaträff", men det vore kul om det fanns möjlighet till fotografering i samband med träffen.

Jag pratade lite med Lotta häromdagen och vi funderade lite på om en träff i Rackstadmuséets café i Arvika kunde vara ett alternativ? Med besök på muséet, fika, prat, bildvisning för de som har kopior att visa och efter alltihop lite landskapsfotografering. Det är inte långt att åka från Rackstadmuséet till området kring sjön Racken, där ju konstnärerna i Rackstadkolonin höll till. Jag har noll koll på var de bästa fotoställena finns men det ger sig säkert. Sen har jag noll koll på öppettiderna på Rackstadmuséet, men det ska jag kolla upp. Har för mig att de får lite bättre öppettider från och med april månad varje år.

Datum måste jag också kolla upp, för jag vill förstås vara med. :eek:)
 

Picture

Aktiv medlem
Här är en länk till

Rackstadmuséets café , om ni vill kolla lite mer.

Själva muséet hittar ni här . Den sidan kräver Java och det funkar inte på min dator för tillfället så jag vet inte hur den ser ut.

Öppettiderna verkar i alla fall ok, 11.00 till 17.00 på helgerna. Ska kolla med Elin som har caféet om det är ok att vi sitter där och pratar även efter fikat. Kommer det en busslast med besökare till muséet så finns det risk att de också vill sitta ner och fika förstås.

Jag återkommer!
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag tycker Racken låter bra och 19:e börjar närma sig med stormsteg. Kan vi inte bara spontanbestämma att vi träffas där då? eller är jag för snabb nu?

Har kollat i almanackan och har fritt den 19:e mars, men sedan dröjer det ända till första helgen i maj innnan jag finner någon riktig lucka på helger (kan inte hjälpa att folk fyller år, begravs, döper ungar eller behöver helgjobbande fotografer på de underligaste platserna.)

Så den 19:e.. Kom igen nu! Vi kan väl köra på det bara så här?;)
 

Tes

Aktiv medlem
19:e funkar fint för mig och Rackstad låter jättetrevligt!
Och så klart Hans hoppades jag också på möjligheten att fotografera efter en fika och lite bildvisning! =)
Förra gången gav mersmak.

Jag åker fortfarande från Torsby och troligtvis över Sunne om ingen annan invänder drastiskt över mina omvägar! =) Känner den vägen bäst!
Nån som behöver/vill samåka?
 
ANNONS