Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla från USA (2)

Produkter
(logga in för att koppla)

Kakelgasten

Aktiv medlem
Jag kommer ihåg vilka företag det var...men att säga att BHphoto är skit...då är du helt ute och cyklar...råder dig att söka på forumen om BH och läsa lite noggrannare om dom.
 

stefohl

Aktiv medlem
a_lyckhammar skrev:
Hej

Jag fågade innan om det var någon som handlat från tre olika företag innan. Nu har jag hört mig för lite med olika fotografer och kommit fram till att två företag var skit och bara ett kvarstod:

http://www.bestchoicedigital.com
Om du tittar på www.resellerratings.com får detta företag 0,12 på en tiogradig skala. Typiska uttalanden är som följande
Unquestionable cheats, low-lifes, scum and criminals. And that is just their management. The sales reps are worse. _
_
You WILL be cheated if you hit ENTER on their web site. I, and hundreds of other people, can testify to their lack of ethics and blatant dishonesty. _
_
No character, no morality, no ethics. These are their finer qualities. _
_
AVOID!


BH får på samma ställe 9 i betyg. Detta är en fristående organisation, där bara de som handlat på olika ställen får rösta om service, leveranstrygghet med mera.

MVH/Stefan
 

a_lyckhammar

Aktiv medlem
Svar

Okej, tack ska du ha återigen... men de har tyvärr slut på Nikon D2H och har helt enkelt slutat sälja den, tyvärr!


Tack ändå
 

stefohl

Aktiv medlem
Re: Svar

a_lyckhammar skrev:
Okej, tack ska du ha återigen... men de har tyvärr slut på Nikon D2H och har helt enkelt slutat sälja den, tyvärr!


Tack ändå
Beror nog på att den nya modellen D2Hs har börjar säljas.

Stefan
 

Magnuz

Aktiv medlem
Det man måste ha klart för sig är att det finns företag i USA som är precis på gränsen till bluffare, de tex. sätter ett jättelågt pris på kameran och köper man inte till svindyra tillbehör så har de inte kameran i lager, men köper du till massa dyra tillbehör så priset på kameran blir som på andra firmor i slutänden då kan de leverera helt plödsligt, att de gör så här är mycket att de ska locka kunder och hamna lägst på sidor som motsvarar pricerunner osv. Sen finns det de som säljer "refurbished" det innebär att kameran är en retur som man frächat upp och packat om.., eller så kan det vara variant Cran Canaria att de försöker locka in en kund och se om han är tillräckligt dum för att köpa en billigskitpryl som han tror är lika bra som sina förväntningar...

satsa på bhphoto....

/Magnus
 

Jeppe

Aktiv medlem
Men inte om man ska ha en D2H(s), för vad jag kan minnas i tidigare diskussioner, så vägrar/får inte ÅF skeppa kameran (just D2H) utanför USA:
 

Damocles

Aktiv medlem
ÅF, återförsäljare.

Och Nikon vill inte att amerikanska exemplar ska nå europa då prissättningen å vinsterna troligen fördelas olika mellan underbolagen.

En annan syn på detta brukar vara att på billigare kameror så har de olika modellnamn för olika marknader. Och till vis del slumpar de kanske ut vissa kameror till en marknad som är mättad.

Minolta Dynaxx i europa, Maxxum i USA.
Canon heter Kiss i Japan, 300D i europa och Rebel i USA.
Nikon F80 i europa, N80 i USA.

För att dra några exempel.
 

Maxe

Aktiv medlem
Re: Svar

a_lyckhammar skrev:
Okej, tack ska du ha återigen... men de har tyvärr slut på Nikon D2H och har helt enkelt slutat sälja den, tyvärr!


Tack ändå
Annars kanske denna annons på Cyberbörsen kan vara något:

"Nikon D2H i mycket fint skick, drygt ett år gammal med lite över 5000 exponeringar på nacken, säljes för 16000:-. Allt medföljer som vid nyköp, förutom själva kartongen. Svenskköpt (Expert) med kvitto.
"
 
ANNONS