Annons

Zice CCD?

Produkter
(logga in för att koppla)

ZUdchu

Ny medlem
Hej!
Jag köpte en begagnad Canon EOS 300D för någon månad sen och fick med ett macro-objektiv av märket Zice CCD (alternativt Zice eller Zice CCD Japan), det fungerar bra och har 15 års garanti och fästs ovanpå det "vanliga" objektivet med hjälp av en liten adapter. Hittar dock absolut ingen som helt information om det eller företaget. Har försökt varenda sökning jag kan tänka mig men hittar absolut ingenting.

Någon som vet något om denna tillverkare? Står ingenting på förpackningen (som skulle kunna avslöja ursprunget) mer än att objektivet är tillverkat i Japan, vilket, vad jag vet, inte är särskillt ovanligt. Skulle ju vara bra att veta vart man ska höra av sig ifall objektivet går sönder (kameran är inhandlat i USA, är dock internationell garanti på objektivet).

Tacksam för alla tips jag kan få.
//Olle


Lägger med några bilder som kanske kan hjälpa till lite:

Förpackning1
Förpackning2

Objektiv1
Objektiv2

Adapter
Adapteer på objektiv
 

Jeppe

Aktiv medlem
:)

Hehehe... Jadu.. Det är är en helt vanlig konverter, vanlig till bl.a. kompaktkameror. Det ser mer ut som en vidvinkelkonverter (alltså att ge mer vidvinkel på ditt befintliga objektiv). Kvalitén är väl sisådär och det där med 15 års garanti..jaha du..där är liksom inga rörliga delar, den funkar ungefär som ett förstoringsglas. Går det sönder, så lär det ju ändå vara av någon yttre påverkan..och då gäller inte den sk. garantin.
 
ANNONS