Annons

Prolabbets printnet tjänst?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Kollade upp detta lite närmare, verkar ändå inte vara något. Man kan inte använda ICC-profiler vid denna tjänst.
 

Sommer

Aktiv medlem
Jag har testat det.Fungerar utmärkt. Fina utskrifter. För bästa resultat så ska man använda deras profiler men jag körde med Adobe RGB. Inga problem. Körde dock med deras "photolink" och inte via deras hemsida.

Men sen köpte jag mig en Canon IP8500 och sedan dess kör jag ut bilder själv. Men sådär 6 bilder har jag fixat genom Prolabbet.
 

mange78

Aktiv medlem
Sommer skrev:
Jag har testat det.Fungerar utmärkt. Fina utskrifter. För bästa resultat så ska man använda deras profiler men jag körde med Adobe RGB. Inga problem. Körde dock med deras "photolink" och inte via deras hemsida.

Men sen köpte jag mig en Canon IP8500 och sedan dess kör jag ut bilder själv. Men sådär 6 bilder har jag fixat genom Prolabbet.
Kontaktade dom ang ICC-profiler ang att de har olika för frontier och epsilon och enligt dom hade dom inte några profiler för denna tjänst, utan den var mer riktad till "konsumenten". Så jag är inte helt säker på att resultatet blir så bra då med en "felaktig" profil.
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag använder dem och kollar filerna mot deras profiler även om jag oftast jobbar ihop filerna i Adobe RGB.
Beställ deras referensbild och kolla av skärmen mot den så blir du säkert nöjd med frontierkopior.

När jag snackade med dem om epsilonkopior för några veckor sedan höll de på att ta fram en ny iccprofil för epsilon så då fanns ingen att laddda ner, men med en kalibrerad skärm kollade de ändå av där som jag förstod (på can self) och resultatet är toppen.
Jag är kräsen av mig men tycker Prolabbet är prisvärda och deras epsilonkopior är riktigt bra.
Nu är väl den nya för epsilon klar också tror jag..
 
ANNONS