Annons

Valj du!

Produkter
(logga in för att koppla)

sara gust

Avslutat medlemskap
ja, att resa ar nog for manga av oss tatt sammanslaktat med fotandet...Om du hade mojlighet att resa vart du ville, vilket land som helst, vilken kontinent, vilken arstid, pa vilket satt ( flyg, buss, tag, gaende, cykel,)
vad skulle du da valja?
Eller du kanske redan har gjort din drom-foto-resa, vart gick den han i sa fall?
 

johanh

Aktiv medlem
På våren skulle jag vilja resa med bil från Sverige till Indien, eller kanske en del av resan med buss. Det skulle nog inte vara en typisk fotoresa för mig eftersom jag fotar mest natur annars, tror en sån resa skulle kunna bli mycket städer. Fast det finns ju natur mellan städerna. Har inte tänkte helt färdigt.
Bilen skulle vara så risig som möjligt (men ändå hålla ihop). Jag skulle vilja hålla på kanske i 3-4 månader och resa hyfsat långsamt. Flyg hem från Indien och lämna bilen till närmaste skrot där.
Annars längtar jag tillbaka till Nya Zeeland. Island och USA lockar också.

Var vill du själv resa?

Johan
 

sara gust

Avslutat medlemskap
ah! Riv och rorelse har, en mandag som denna.

jag skulle resa till..hm, det finns ju sa manga platser man drommer om. Men jag valjer nog ett osteuropeiskt land. Igar sag jag en dokumentar dar de foljt en rumansk familj som bor i Madrid och inte besokt sin familj pa massa ar.
Sa skulle jag vilja gora, resa dit, gora resan tillsammans med dem.
I en bil eller i en buss.
Spelar mindre roll. Jag skulle ha med mig en stor krullig hund som skulle forsvara mig och min kamera.
och jag skulle vara borta sa lange andan faller pa.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Ohoj vilket svårt val;)

1-10 intressepoäng just ikväll, som följer--->


9,9p= Ellesmere Island
9,9p= Wrangelön
8p= New Foundland
7,5p= Hopen
7,5p= Jan Mayen

+++++

9p= En icke rent fotorelaterad resa= Christmas Island för att sandbanks,flugfiska barracuda och bonefish drar också, som alltid,,


/MVH Niclas, listan är lÅångt längre än så
 

madsen1

Aktiv medlem
USA:

Flyga till n.y .. köpa en bil .. och köra runt i usa i obegränsad tid och obegränsad minnesmedia... och självklart pengar ;-)


/Adam
 

mipert

Aktiv medlem
Min drömfotoresa är gjord.

1990 stack jag till Toronto för att prova lyckan som assistent åt fotografer.
Fattade beslutet och tre veckor senare var jag på väg.

Blev borta cirka 18 månader där jag även åkte Greyhound mellan Chicago - San Fransisco. Blev insnöade på en truck stop vid klippiga bergens fot. Såg små hjortar som hoppade över prärien.
Provade vin i Nappa, deltog i nattvard i ???

Slet som assistent, köpte klättergrejer, träffade människor (och några tjejer, Carrie, Lynne, Loren, Rachel), såg saker, upplevde saker (blev överfallen den första och andra dagen i SF, tredje dagen var jag lite spänd när jag gick ut på gatorna...)

Till slut kände jag mig hemma i Toronto, kunde staden och tänkte att jag blir nog kvar.

Fortfarande kan jag tycka att det var den lyckligaste tiden i mitt liv.
Fast jag har fått andra ögonblick som delar platsen...
 

AnnaKarin

Aktiv medlem
Jag har gjort en drömresa i miniformat(3 veckor bara), och längtar tillbaka ända sedan innan jag kom hem igen. Vart? USA, främst västkusten, öknen, nationalparkerna.
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Landskrona. Missär,bråk,knark,våld och förfallenhet i totalhet.

Kanske borde sticka dit i helgen?

NIKLAS

[Redigerat av forumvärd]
 

gbjerne

Aktiv medlem
Tja på Söndag lyfter planet mot Nairobi, Kenya så just nu är det de som gäller..
Kenya har länge varit min favvis destination och trots ett antal besök har man inte "tröttnat"..

Annars lockar Zimbabwe, Botswana och Myanmar.
 

Highweiss

Aktiv medlem
Tja sitter just och researchar som fan - om en månad sticker jag till Namibia å frilansar i tre månader. Känns som drömresa just nu. Hoppas kunna åka omkring i regionen en hel del - Sydafrika, Botswana, Angola etc. I övrigt... tja, Antarktis? Sydamerika, Oceanien och alla andra ställen dit jag inte hunnit ännu? Har jag hunnit med drygt 30 länder så här långt... 150 kvar! :) Alltid nått att se fram emot!

/Andreas
 

Highweiss

Aktiv medlem
gbjerne skrev:
Tja på Söndag lyfter planet mot Nairobi, Kenya så just nu är det de som gäller..
Kenya har länge varit min favvis destination och trots ett antal besök har man inte "tröttnat"..

Annars lockar Zimbabwe, Botswana och Myanmar.
Gustaf - möts vi i Gaborone eller Harare bjuder jag på ett stop! Deal?

:)
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Jag har aldrig varit längre norrut än till Bollnäs, men i sommar siktar jag på Umeå. Hoppas familjen står ut med något fotostopp längs vägen.
 
ANNONS