Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

13:15 Var befann du dig?

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Själv hade jag tänkt ta en bild i Hagaparken framför Koppartälten, men så missade jag bussen dit (vad jag svor). Så efter att jag mer eller mindre desperat irrat omkring med mental härdsmälta i Bergshamra, där jag bor, så hamnade jag till slut på Bockholmens Marina där jag klämde av ca 10 bilder. Det var skönt eftersom jag var helt övertygad om att jag inte skulle hitta något kul alls när min Hagaparksplan gick om intet! :)
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Jag har visserligen redan berättat det på annat ställe men här är önskereprisen: Jag är utanför Clas Olsson i Insjön eftersom jag hade ett ärende dit just då och tog en kamera med. Ja, jag bor i Insjön, ingen stor uppoffring alltså. Skulle gå att göra en bok på det stället kom jag på, utan att ens gå in i butiken. Ni skulle se Semestersvenskarna där med husvagnar och husbilar och påsar kartonger och grejor. Jisses, nästa semester skall jag tillbringa där med telegluggar. Idag blev det vidvinkel. Man får annat perspektiv på tillvaron med kameran .....
Och ni andra då??
Us
 

puppetm

Aktiv medlem
Jag var hos min mormors syster i växjö o jag kom på det 5min innan att oj jag hinner nog inte gå ut nånstans ;)
så de blev lite dokumentära bilder i köket vid matlagningen :D
 

LasseL

Aktiv medlem
Noup... Skulle rusa bort och köpa film till kameran (120 film) men då var det semesterstängt. Förbannat också. Får vara med nästa gång istället.
Hur kul som helst att se resultatet sen. Hur och var skall det presenteras?
/Lasse
 

lynxx

Avslutat medlemskap
Jag har hållit på med att renovera köket i en evighet och höll på med att tapetsera när det var dags. stativ och självutlösare och så kvickt upp längs väggarna med en tapetvåd i näven.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jättebra initiativ det här!! En eloge!!

Jag kommer att inom kort ge besked hur ni skall skicka in bilderna.

Sen ser jag detta som ett första testskott, och inför hösten gör vi en ny omgång där jag kommer att göra lite mer reklam osv för att få så stor genomslagskraft som möjlig.
 

pettersson

Aktiv medlem
Tyvär kunde/orkade (eller vad ska ja skylla på) jag inte vara med. Jag var fjättrad vid gräsklipparen, det satt velvia i kameran och den hade jag aldrig lyckats få framkallad och sen in scannad på 1-2 veckor (jag har ingen dia scanner).

Men till hösten ska jag vara med!!! (hoppas jag)
 

accipiter

Aktiv medlem
Ulf "Sonnaren" Sjögren och jag hade kunnat hojta åt varandra.
Jag och min fru assistenten fotograferade brudparet Anna Tornehagen och Micke Engdahl vid Insjöns hembygdsgård på Vattberget och senare vid älven i Tunsta.
Ljuset var egentligen en mardröm med solen högt på himlen och hårda kontraster. Att fotografera i medljus var förstås inte att tänka på. Det var motljus och reflexskärm som gällde.
Det gick nog vägen i a f.
Anna Tornehagen är musikalartist och underhållare och som vanligt är det både lätt och roligt att fotografera dylikt folk. Någon regi krävs inte!
Bilden är tagen av min fru med en gammal Mavica digitalkamera just för att dokumentera 13.15-slaget.
Jag återkommer med en riktig Hasselbladbild vad det lider.
/ragnar
 

Bilagor

Senast ändrad:

Liax

Aktiv medlem
Vilken fin bild! Synd bara att din fru inte tog en bild på dig när du fotograferade brudparet, då hade ju den bilden platsat för sig själv här i vårt lilla projekt.
 

sture

Aktiv medlem
13:15

Stod 2 meter från Prinsessan Desiree, som förrättade invigningen av Göteborgs Galoppbana.

Hon blängde inte ens på mig! Trots att jag kom från fotosidan.se
 

Jeppe

Aktiv medlem
Tyvärr befann jag mig på jobbet. Fotoförbud och allt........nästa gång kanske. Roligt initiativ dock.
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Jajamän, vem trodde att vi lever i en stor värld. Jag ser att Anna har två barn med ......men var har hon Siri, sin buktalardocka??? Annas föräldrar bor i samma by som jag, vore jag bara litet starkare skulle jag kunna kasta en...en rulle tri-x från min till deras tomt. Jag fick som sagt hålla till vid CO jag. tanterna där var inte på långt lika vackra som Anna.... men det är väl så här i världen....stor suck...;-))
Us
 

Mumiemonstret

Aktiv medlem
Jag med, det kommer nog att bli ett antal bidrag som föreställer den stackars familjen med barnvagn på andra sidan kanalen, och som råkade passera femton (?) låtsasturister från Fotosidan just klockan 13:15... :)
 

sture

Aktiv medlem
TV 4

Kollade Vinnare på TV 4. Såg mig själv med kameran framför startboxarna.

Jag är numera TV kändis. Synd bara att ingen annan noterade min närvaro. "Backa bandet"
 

sagan

Avslutat medlemskap
Mumiemonstret skrev:
Jag med, det kommer nog att bli ett antal bidrag som föreställer den stackars familjen med barnvagn på andra sidan kanalen, och som råkade passera femton (?) låtsasturister från Fotosidan just klockan 13:15... :)
jag kan ju inte lägga in den jag oxå..har en annan..tagen 13.14, får bli den istället :)
 

walter-g

Aktiv medlem
här befann jag mej

I hjortronskogen.! Fann dessutom flera träd med VRIL, vilka jag kommer att fotografera senare.
 
ANNONS