Annons

Vårforsen

Produkter
(logga in för att koppla)

murdoc

Aktiv medlem
Var till Vårforsen och kikade lite i helgen som var.
Är det nån som är sugen på en träff där så visar jag gärna vägen.
15 min bilfärd från Arvika och sen ca. 15-20 min gångväg.
Är väl kanske inte så jätte mycket att fota men man kan ju hitta på nåt mer samtidigt. Sågudden, Skutboudden, m.m.
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Jag hakar gärna på om tiden/datumen passar. Antagligen yngsta wfsaren också..
Men det borde inte vara problem med barn där eller?
 

Picture

Aktiv medlem
Kul att se bilderna från stället du pratade med mig om då vi sågs igår. Det ser ut att vara ett fint ställe! Jag hänger gärna på om tiden passar (och det gör den ganska ofta de närmaste fyra veckorna).

Det finns ju egentligen hur mycket som helst att åka till på nära håll från Arvika. Kanske kan man kombinera Vårforsen med något mer som Tommy skriver. Vill man fotografera landskap (med snirklig grusväg och lite äldre hus) är vägen utmed Värmeln mellan Värmskog/Svannikeboda/Edane väldigt vacker. Landskapet kring Stora Skärmnäs likaså. Fika kan man göra uppe på Storkasbergets kaffestuga (några kilometer från Arvika centrum). Utsikt över stan och omgivande landskapet utlovas.

Fler förslag, någon?
 

Tes

Aktiv medlem
Alltid intresserad så klart att få komma ut en sväng. Vet dock inte hur mitt schema ser ut riktigt men jag återkommer med det.
 

murdoc

Aktiv medlem
lottae skrev:
Jag hakar gärna på om tiden/datumen passar. Antagligen yngsta wfsaren också..
Men det borde inte vara problem med barn där eller?
Inga problem med barn. Det är skogsbilväg och stigar hela vägen ner till själva Vårforsen. Finns även möjlighet att grilla om man så vill.

Vad gäller tider så passar det mig helgerna v.27 och 28 (9-10/7 & 16-17/7) och nästan när som helst veckorna 30-31 (25/7 - 7/8).

/Tommy
 

nysteanders

Aktiv medlem
Jag måste erkänna att jag inte vet var Vårforsen ligger trots att jag är uppvuxen i Arvika *rodnar*.

Men Bergs klätt, 10 minuter från Arvika strax före Sulvik (väg 172) brukar ha mycket vackert och fotovärt.

Som sagt, jag vet inte var Vårforsen ligger, så det kan vara åt fel håll, men annars så är det ett tips...
 

Tes

Aktiv medlem
murdocWFS skrev:
Inga problem med barn. Det är skogsbilväg och stigar hela vägen ner till själva Vårforsen. Finns även möjlighet att grilla om man så vill.

Vad gäller tider så passar det mig helgerna v.27 och 28 (9-10/7 & 16-17/7) och nästan när som helst veckorna 30-31 (25/7 - 7/8).

/Tommy
V. 28, 29 och 30 passar även mig ganska bra eftersom jag har semester då och tillbringar större delen i Torsby.
 

murdoc

Aktiv medlem
anders_eriksson skrev:
Jag måste erkänna att jag inte vet var Vårforsen ligger trots att jag är uppvuxen i Arvika *rodnar*.
Men Bergs klätt, 10 minuter från Arvika strax före Sulvik (väg 172) brukar ha mycket vackert och fotovärt.
Inget att skämmas över =)
Hade jag inte varit där för ca.15 år sen med en före detta flickvän så hade jag aldrig vetat vart det låg heller.
Det ligger vid Gravås. (61:an mot Eda och höger vid "Spekedmacken" och sen upp till Gravås. Det är Gunnerns utlopp.

Bergsklätt är inte så långt bort så det är en tanke.

/Tommy
 

murdoc

Aktiv medlem
Jomen det vore väl trevligt.

Vilka datum kan ni, ni som är intresserade?

Själv så har jag semester tom. 14aug. Vilket gör att de flesta dagarna funkar för mig.
De enda "dåliga"dagarna är 24juli (barnen åker hem), 8-10 augusti (får nycklarna till en ny lägenhet och ska börja flytta över det värsta då) men annars, som sagt, ganska ledig.

Eftersom jag är i flyttartagen just nu blir det säkert skönt med ett litet foto-avbräck. Ska komprimera drygt 110kvm till 58kvm, vilket tar på krafterna. =)
 

murdoc

Aktiv medlem
6 augusti låter inte som nån omöjlighet för mig heller.
Kan ju ta och lägga upp en anmälningslista med en gång så vet vi vilka som är intresserade.


Ja, jag vill också vara med till Vårforsen den 6 augusti!

1. Tommy Jansson
2.
3.
4.
 
ANNONS