Annons

Olympus e-300 +2 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Goodfellah

Avslutat medlemskap
Hejsan !
Dett är min första post på forumet, så ha tålamod med mig.

Jag har ett litet scenario, samtidigt som jag skulle vilj ha lite tips.
Jag har nu beställt (ligger på posten) ett sådant här paket ( http://www.netonnet.se/item.asp?iid=61820 ). en E-300 med ETT objektiv.
Problemet var att jag var så dum att jag beställde paketet med ETT objektiv, istället för detta ( http://www.netonnet.se/item.asp?iid=63282 ) med TVÅ objektiv. Meningen var att jag skulle beställa det sistnämnda först, men det blev helt enkelt fel. Jag skickade ett mail så fort jag såg mitt misstag (detta var under helgen, den var EJ levererad då). Då fick jag ett mail på måndag morgon att kameran TYVÄRR redan är skickad (??). Dom kunde inte helle skicka det andra objektivet separat för det är ett paketpris.

Nu till min fråga, ska jag besvära mig med att lösa ut kameran på posten, för att sedan skicka tillbaka denna, för att sedan (troligvis) med en massa krångel, få tillbaka mina pengar och beställa det andra paketet (som just nu inte finns på lager, kan ta någon månad innan dom får in.)


Vad det handlar om är ett
40-150 mm med Cropfaktor x2. det är alltså jämförbart med ett 80-300 objektiv. Jag kollade upp priset på ett sådant objektiv själv, och om jag hittat rätt, så kostar det runt ca 2500:-
(inte 100% sälker). ?


Har jag otur så kanske jag inte har någon kamera förens i augusti.

Hjälp mig nu !

Tack för er tid //Andreas


EDIT: Prisskillnaden på paketet är bara ca 500:-
EDIT2: Såg nu att det var helt fel del av forumet för denna fråga, ursäkta mig ! Någon moderator får gärna flytta den.
 
Senast ändrad:

Jeppe

Aktiv medlem
Okej.. du kan ju alltid hämta ut och returnera ditt paket, säkert inga problem att byta och betala mellanskillnaden på 500:- + returfrakt + ny frakt...summa max 800:-

Eller så struntar du i det och beställer gluggen löst...summa max 2650:-

Jag hade tagit kontakt med Netonnet och förklarat situationen, tror nog de kan lösa problemet på bästa sätt för dig.

Ps. Jag flyttade tråden..och välkommen till FS.

Mvh
Jeppe

Edit: Såg nu att du skrivit att paket 2 var slut.. Jadu......
 

Goodfellah

Avslutat medlemskap
Ja det blir nog enklaste lösningen, jag tjänar mest på det.
Enda problemet med just nu är att paket 2 är slut.

Finns det BARA på net on net ?


tack
 

Malm

Aktiv medlem
Skulle returnera paketet och köpa det ifrån Cyberphoto, det är helt klart värt dom 100:- för det goda bemötandet.

/A
 

Goodfellah

Avslutat medlemskap
Ja jag kollade nyss på cyberfoto. Det är lite dyrare. Men jag tror det är värt för jag tycker att net on net har 0 service.

Någon som vet vad det blír för avgift om jag INTE hämtar ut paketet som jag beställt på net on net ? Förr i tiden fick man betala en liten summa för frakten tillbaka.

Hur fungerar det idag ?
 
ANNONS