Annons

Hur beskära denna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Toba

Aktiv medlem
Jaha, vad ska jag göra med denna för att den ska bli lite kul?
Jag gillar inte riktigt det mörka (skuggiga) partiet i botten. men ska man klippa bort det?
Hur är det med luft runtomkring för övrigt?

Jag hittade dessa fyra tallar på ett hygge/föryngringsyta och tyckte det var ganska roligt att de lämnat två tall-par (inte talpar) mitt i alltihopa men är lite villrådig om vad jag ska göra med bilden nu :)
 

Bilagor

gitte edelman

Aktiv medlem
Mitt svar på ditt spörsmål blir indirekt. Tycker att det mörka området är lite fel jag med, men det går inte att skära bort heller. Omvandlad till monokrom blir det inte så problematiskt.
(Hoppas du ursäktar att jag 'rumsterat om' din bild, men jag antar att det är tillåtet när du ställer spörsmålet som du gör med 'lite kul'...)
 

Bilagor

Spygg

Aktiv medlem
Samma kvadratiska beskärning, fast nu med en betoning på silhuetten av träden istället. Å så lite sepiatoning på det.
 

Bilagor

Toba

Aktiv medlem
Tack för alla förslag, nu har jag något att utgå ifrån. Uppljusning eller crop vid rot, vi får se vad jag blir mest nöjd med när jag pillat lite.
 

tweakad

Aktiv medlem
jag skulle nog ha gjort mer åt det här hållet

ljusat upp den pyttelite i nivåer. sen dragit ner lite på färgerna. samt att beskära den så att träden står lite rakare.
 

Bilagor

StanleyMedia

Aktiv medlem
Vad vill du berätta

Beskärningen av en bild måste bero på vad du vill berätta. Det är inte enbart till för kompositionens skull.
Du kan berätta olika saker med samma bild beroende på vad du visar.
 
ANNONS