Annons

Nästa träff?

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Hej på er!!!

Även om det inte känns så just nu så är det snart Januari igen och den eventuella julledighet som en del av er har är då slut.

Jag föreslår att vi tar en träff i slutet av Januari/början på Februari. Tidigare kan vara svårt eftersom en del är studenter och då har man tentor i mitten på januari och sen så börjar de nya kurserna. Men jag tror att de flesta börjar i vecka 3 så efter det borde det kunna funka (rätta mig om jag har fel). Jag kan dock inte den 26 eftersom jag ska upp i rätten den dan och jag har ingen aning om hur lång tid det tar, med lite otur drar det ut över dan efter.

Vad säger ni? Det vi måste bestämma är tre saker, nämligen:

1. Formen för träffen. Ska vi ha en fototräff där vi plåtar, och i så fall hur eller ska vi träffas och kolla på bilder eller ska vi helt enkelt bara träffas och snacka.

2. När ska vi träffas? Ska vi plåta i befintligt ljus så är en helgdag mitt på dan att föredra, ska vi sitta och snacka kan det även funka med en vardagskväll.

3. Var ska vi träffas? Detta ger sig mer eller mindre automatiskt beroende på de två tidigare frågorna, men måste ändå bestämmas innan så att vi slipper springa och leta efter varandra på stan.

All input välkommnas.

Greven
 

mazeson

Aktiv medlem
bladet från munnen

Hej alla,
jag känner mig i yttersta grad träffad, och jag välkomnar verkligen Greve Nickons inlägg!
Det var jag som drog igång BLund, för att likasinnade foto/bild-intresserade hemmahörande i Lund skulle kunna träffas för att stimulera varandra.
Pga av icke förutsedda aktiviter och snedställda önskemål o tokiga idéer från min lagvigda hustru (tolka det ni!), så kom alla mina idéer och energier på skam under våren-sommaren-hösten. Nu börjar jag skönja en vattenlinje igen och snart kan jag även göra mer än bara trampa vatten.

Januari är dock för mig en bizzi-bizzi månad, men nog ska vi kunna prega in någon träff. Jag kan erbjuda ställe att mötas (LUCSUS, 4:e våningen Geocentrum II, sidan om Gerda).
En tisdagkväll i januari kanske inte är fel: vilket är 3, 10, 17, 24, eller 31 januari. Själv skulle jag vilja rösta för den 17 januri (med visst förbehåll).

Vad sägs?


ciao, bellas e bellos

/Mats
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Det tycker jag låter kalas, när det gäller vilken dag så tror jag att jag kan vilken som helst. Våra scheman är inte spikade ännu.

Vi kan ju köra ett liknande upplägg som senast att vi tar med oss ett antal bilder var som vi snackar kring och ger idéer på. Som här på kritikalbummen ungefär men IRL så att säga. Om inte jag minns fel stor du för kaffe också, och det är viktigt ;)

Greven
 

Zaphyr

Avslutat medlemskap
Jag hänger gärna med. Kan i stort sätt när som. Ska flytta till lund i början på februari så just då kanske de e lite svårt för mig.
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Vad säger ni? Ska vi spika ett datum nu direkt så att det inte bara rinner ut i sanden?

Jag är verkligen sugen, det var ett tag sedan.

Om vi håller oss till tisdagar så blir det antingen 10, 17, 24 eller 31 om det ska vara i Januari. Personligen så pasar vilken av dagarna förutom den 10 eftersom jag har en tenta den 16:e. Men jag kommer ändå om det skulle bli då. Men jag föreslår att vi tar det lite längre fram så att fler får möjlighet att boka in det i sin almanacka.

Greven
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Vad säger Mats? Är den 17:e fortfarande OK?
Vilken tid ska vi säga?
Ska vi köra 3 bilder per skalle som förra gången och medela format innan ifall det behövs diaprojektor eller liknande?

Greven

1. Daniel Grimhammar - Digitalt
2. Ale Skjortström - ?
3. Johan Näsholm - ?
 

Zaphyr

Avslutat medlemskap
hmm nu hänger jag inmte med längre. Ska vi fota på träffen eller ta med bilder o diskutera dom? om man är välkommen? :)
 

watski

Aktiv medlem
Upplägget är att visa och diskutera bilder. Du är välkommen och ingen kommer att hindra dig från att fotografera om du vill :)


Johan
 

mazeson

Aktiv medlem
japp

Den 17:e tar vi.
Medtag tre bilder, digitalt eller analogt, på papper eller på digitalt media, svartvit eller färg - allt bestämmer du själv,
Vi har tillgång till projektor och kaffe.

kl 19.30
Adress: Sölvegatan 10, ingång från Helgonavägen (sidan om Gerdahallen).


Välkomna!

Chao!

Mats
 

mazeson

Aktiv medlem
Tisdag 17 januari

Så hur många är intresserade av att komma tisdag den 17:e januari?
Intresset verkar vara lite tamt o tunt.

Är det någon annan datum som passar bättre?




ciao,
Mats
 

Danyael_X

Aktiv medlem
om det fortfarande är kl 1930 så kan jag komma, behöver få tankarna bort från beskow och bauer.

har tenta på tisdag =P om illustrationer i barnböcker bla annat...

Skit tråkigt...



Vill även passa på och göra smyg reklam för min utställning på medborgarskolan i Lund. Ligger vid grandhotell mittemot busshållplatsen och brevid John Bull

mer info finns på min hemsida.
 
ANNONS