Annons

Välkomna till utställning på Alsters Herrgård

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Den 4/2 har jag invigning där och ni är varmt välkomna allihop.

Utställningen fördelas i tre rum och består av 30 bilder på teman som fotografiska penseldrag (skakbilder) samt s/v bilder från vattenfallen och arkitekturen i Borgvik. Det är öppet 12.00-16.00.

Hoppas vi ses:)

Alsters herrgård
 
Senast ändrad:

BAn

Aktiv medlem
Hej Lotta!

Trevligt att du skall ställa ut där!

Du får tala med Alsters herrgård/kommunen, så att dom lägger ut det i programmet på webbplatsen, så inte bara vi WFS:are uppmärksammar det.

Lycka till!

Bengt
 

lottawe

Aktiv medlem
Tack:)

Inga problem med marknadsföringn Bengt. De är enorma att marknadsföra så det kommer ut ordentligt. Både på webb och i trycksaker/annonser:) Det är därför jag själv slöar och inte ens skickar riktiga inbjudningskort denna gången (eller så är det för att tiden sprang iväg med montering och bildjobb.) Men välkomna är både ni och andra ändå så klart.
 

Picture

Aktiv medlem
Vi kanske ska ta det här som en träff och hitta på något efter invigningen? Jag kommer antagligen att dyka upp den 4:e, någon mer som kommer? Någon som har förslag på vad vi kan hitta på i så fall?
 

lottawe

Aktiv medlem
Kul med wfsbesök)

Runt omkring Alster finns jättefina miljöer för plåtning. Vägen mot kyrkan (som enligt mitt tycke är en av värmlands vackraste) och efter vandringsleden kan säkert vara något för fotografen. Annars kan vi kanske fika eller ta den där "årsölen" i stan senare på eftermiddagen/kvällen?
 

Tes

Aktiv medlem
Tror att jag är i Värmland den helgen också så jag är intresserad av en tur faktiskt, och att titta på en utställning är alltid trevligt.
 

Picture

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Runt omkring Alster finns jättefina miljöer för plåtning. Vägen mot kyrkan (som enligt mitt tycke är en av värmlands vackraste) och efter vandringsleden kan säkert vara något för fotografen. Annars kan vi kanske fika eller ta den där "årsölen" i stan senare på eftermiddagen/kvällen?
Lägger ut en länk till Alsterdalen och till en karta över Frödingleden för er som är intresserade av lite foto efter utställningen. Vad tror ni om att vi som har lust går på utställningen vid tolvtiden och någon timme framåt, fortsätter fotografera fram tills utställningen slutar för dagen och avslutar det hela med fika inne i Karlstad efteråt? Jag har inte möjlighet till den omtalade (men i och för sig frestande) ölen eftersom jag kör, men det hindrar ju inte att ni andra fortsätter till någon pub eller så efteråt...

Någon som vill hänga på förutom Lotta och Therese?

1. Lotta Werner Elofsson
2. Therese Nilsson
3. Hans Svensson
 
Senast ändrad:

Picture

Aktiv medlem
Larsdotter skrev:
det tar en bra stund med bil dit...
Hoppsan, här visar man upp sina brister i ämnet "Karlstadsregionens geografi". Nåja, om inte "en bra stund" innebär en "jättebra stund" så har ju jag bil med mig och kan bjuda cirka tre personer på skjuts (fyra om någon vill åka i bagagen). Bilen är nybesiktigad och trafiksäker. :)
 

Picture

Aktiv medlem
Klart åkbart då! :)

Det är förresten inte bara min bil som är säker - jag har haft körkort i 21 år och jag har aldrig kört för fort. Inte heller har jag kört på eller blivit påkörd (joförresten, en gång när jag stod still och blev påbackad). Tutan vågar jag inte använda...

:)
 

Larsdotter

Aktiv medlem
Klart åkbart och klart fotovärt!
Har haft fotoutflykter dit vid ett par olika tillfällen och det är verkligen en fin plats!

(När jag tänker efter har jag nog bara vinterbilder därifrån!?)
 

Tes

Aktiv medlem
Nån som vill åka med och guida mig? ;)
Åker från Torsby och har plats för minst 3 personer till (4 om vi trängs).
 

Windy

Aktiv medlem
Hur länge visas utställningen? Jag kan tyvärr inte komma på lördag men vill se den vid ett senare tillfälle.
//Linda
 

lottawe

Aktiv medlem
Den är bara öppen (för allmänhet) första helgen nu i februari samt första i mars kl. 12-16.

Vernissage Lördag 4/2 kl. 12.00.
Alla är varmt välkomna!

Sedan tar jag ner utställningen i april och delar av den kommer visas i Grums kommun, Borgvik under sommaren också.

Hoppas du hinner in helgen i mars Linda. 4-5/3.
 

Windy

Aktiv medlem
Det var då själva...
Jobbar ju hela den helgen, å tyvärr ryms nog inte Alster i helgbevakningarna. *Suck*
Får väl ta en mc-tur till Borgvik i sommar då istället.

Hursomhelst, hoppas att det kommer mycket folk och lycka till.
//Linda
 

Calle

Aktiv medlem
Det var ju en otur för mej, kan nog inte på lördag och är i Sälen första helgen i mars.
Är det inte öppet någon vardag?
 

lottawe

Aktiv medlem
Nä tyvärr. De kör konferensverksamhet och annat bokat på vardagar. Synd att datumen passar så dåligt, men jag hoppas ni kan se lite av det häråt i sommar i stället. (Annars kan ni komma in och hjälpa till att hänga på fredag och tjuvse då:))

Jag dokumenterar lite efter hägningen på Alster och slänger upp en sida på hur det ser ut någonstans efter helgen om tiden infinner sig iaf.
 
ANNONS