Annons

Nu är forsarna öppna. Dags igen kanske?

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Kommer just från Borgvik, men jag var där på möte utan kamera ikväll. Saknade dock kameran ordentligt så fort jag kom utanför kvarnen..

Nu är nämligen forsarna vidöppna och vattnet mer än någonsin förr när vi varit där, så det är kanske läge för träff dit igen? Bilderna kommer garanterat skilja sig stort från de gamla vattenfallsbilderna vi tog sist isf.
25:e eller 27:e maj?

Jag kommer och anger datumet som passar mig bäst
1. Lotta (vilket som av datumen)
2.
3.
4.
osv
 

murdoc

Aktiv medlem
Vill absolut tillbaka dit.




25:e eller 27:e maj?

Jag kommer och anger datumet som passar mig bäst
1. Lotta (vilket som av datumen)
2. Tommy (Troligen vilket som)
3.
4.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Kunde väl vara kul! Längesen jag var med! Fast då borde väl vårfloden vara över....

25:e eller 27:e maj?

Jag kommer och anger datumet som passar mig bäst
1. Lotta (vilket som av datumen)
2. Tommy (Troligen vilket som)
3. Anders (Troligen vilket som)
4.
 

Larsdotter

Aktiv medlem
Ja, få se nu...hur många turer har vi gjort dit? Jag måste missat en, för jag har bara vinterbilder...eller..jaja:

Jag kommer och anger datumet som passar mig bäst
1. Lotta (vilket som av datumen)
2. Tommy (Troligen vilket som)
3. Anders (Troligen vilket som)
4. Lina Larsdotter (gärna 25:e)
5.
 

lottawe

Aktiv medlem
Ah, det har du nog rätt i Anders. Men vi får säkert bra bilder ändå:)

Apropå 27/5 kom jag på att jag nog vill stryka det datumet till förmån för Götajoggen. Tänkte springa då, men hade glömt anteckna datumet i kalendern. Alltså kanske vi kan spika 25:e iaf?
 

olleo56

Avslutat medlemskap
Hej!
Har varit och fotat forsen i Borgvik i eftermiddag och så här ser den ut. Tyvärr var inte molnen samarbetsvilliga så det var svårt att få tillräckligt långa tider. Vet inte om jag har möjlighet att möta upp den 25:e, återkommer i så fall.

Hälsningar
Olle
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
olleo56 skrev:
Hej!
Har varit och fotat forsen i Borgvik i eftermiddag och så här ser den ut.
Var det du som stod i gul jacka med högt stativ när jag plåtade dopbilder en bit bort?

Hann tyvärr inte med vattenfallen själv idag heller, men föräldrarna till dopbarnet blir nog iaf nöjda ändå hoppas jag.

PS. Du var där för tidigt. Nu ligger molnen tjocka framför solen nån mil från iaf. DS
 
Senast ändrad:

olleo56

Avslutat medlemskap
Jo det var säkert jag. Använde mitt stativ för första gången på flera år - är annars stativhatare! Dig såg jag inte, får väl skylla på dålig syn och att jag var så koncentrerad på vattenflödet...!!!
 

lottawe

Aktiv medlem
Vattenflödet är ändå så mycket vackrare att se på än mig ändå så jag höll mig rejält i bakgrunden och ovanför ruinerna mest. Snällt att skona dig va?:) Hade jag känt igen dig hade jag så klart hälsat iaf, men nu tänkte jag bara tanken på att ta en "fotografer in actionbild," på avstånd men saknade tele i väskan..

Hoppas du kan komma 25:e och att fler hakar på också.
 

olleo56

Avslutat medlemskap
Nja, jag vet inte det jag. Vad är vackrare än en vacker kvinna i sin bästa ålder.....?
 

simone99

Aktiv medlem
Fota

Jag kommer och anger datumet som passar mig bäst
1. Lotta (vilket som av datumen)
2. Tommy (Troligen vilket som)
3. Anders (Troligen vilket som)
4. Lina Larsdotter (gärna 25:e)
5. Simone Syversson troligen vilket som

Ursäkta en dum fråga men vart ligger Borgvik? Det verkar vara ett bra ställe att fota på.
 

lottawe

Aktiv medlem
Förresten finns en del att läsa om Borgvik på denna länken: http://www.varmlandsmuseum.se/content?page=22 Inga bilder på den sidan dock, men vi är många wfs:are som har bilder från Borgvik på fotosidan. Olles bild ovan visar forsarna in "vrålaction" och jag har några från när det forsar betydligt mindre här: http://www.lottawe.fotosidan.se/viewpf.htm?pfID=105444 Vet att iaf Hans, Lina och Tommy har någon/några borgviksbilder bland kritikbilderna också och säkert är vi ännu fler med.
 

lottawe

Aktiv medlem
Jag har nog just bränt mina chanser till att delta i Götajogg med ett knä som är dubbla mot andra och som inte förstår att lederna har en plats att hålla sig på. Men ska vi spika 25:e definitivt iaf. Jag föreslår förmiddagen då. Tid?

Sen satsar nog jag på att plåta Götajogg i stället 27:e om det inte blir springa av. Kanske fler som vill det också?
 

murdoc

Aktiv medlem
Tycker vi spikar 25:e (skulle passa mig bättre, för då spelar det ingen roll om jag har barnen den helgen eller inte).
Har jag inte det så vore det intressant att även få fota lite spring.

/Tommy
 

Picture

Aktiv medlem
Kan antagligen inte vara med den 25:e men det är kul att det blir en träff i alla fall! Hoppas ni får trevligt. Är det någon som liksom jag inte kan den 25:e så säg till för jag har tänkt åka till Borgvik någon gång inom den närmaste tiden i alla fall.
 

Picture

Aktiv medlem
Nu på lördag? Går inte för mig heller, jag är i Stockholm då och några dagar framåt...
 
ANNONS