Annons

Lite halvfärsk info för RAW freaksen..

Produkter
(logga in för att koppla)

haze

Aktiv medlem
Rob Galbraith is reporting that Adobe will soon be providing a file format plug-in for Photoshop which allows the processing of RAW files from various digital cameras. Adobe provide a sneak preview of this plug-in at the PhotoPlus Expo show. "Visible were controls for colour space, colour temperature, tint, brightness, contrast, exposure and more. The demo was part of a demonstration of future technology during Adobe senior VP Bryan Lamkin's morning keynote at PhotoPlus Expo in New York."


http://www.robgalbraith.com/diginews/2002-11/2002_11_01_adobe.html
 

julgus

Aktiv medlem
Hej

verkar onödigt tycker jag. Om inte Adobe lyckas bättre med RAW konverteringen än tillverkaren själv - vilket ju verkar tveksamt, särskilt on plug-in skall serva flera olika format.

Fuji converter EX som följer med S2 fungerar mycket bra och det skulle behövas en hel för att få mig att betala för en plug-in.

Med vänlig hälsning
Johan
www.motljus.com
 

haze

Aktiv medlem
Hej Johan! som sagt, bara lite info..;)

tack för länken, mycket fina bilder ni producerat, grattis.
Varför debateras inte ditt/ert filmval i forumen, jag tycker det var härlig stuns, speciellt i det blå. Eller är det en ökad densitet vid scanning etc..
//haze
 

haze

Aktiv medlem
sorry, lät lite kufiskt ovan, jag läste fort och uppfattade att din Fuji var en filmsort..(har kört digitalt för länge :) kikade sedan närmare och såg att du körde samma filmer som debatterats.
Men Fujin var inte dålig...kanonbilder...
Haze
 
ANNONS