Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Lite halvfärsk info för RAW freaksen..

Produkter
(logga in för att koppla)

haze

Aktiv medlem
Rob Galbraith is reporting that Adobe will soon be providing a file format plug-in for Photoshop which allows the processing of RAW files from various digital cameras. Adobe provide a sneak preview of this plug-in at the PhotoPlus Expo show. "Visible were controls for colour space, colour temperature, tint, brightness, contrast, exposure and more. The demo was part of a demonstration of future technology during Adobe senior VP Bryan Lamkin's morning keynote at PhotoPlus Expo in New York."

http://www.robgalbraith.com/diginews/2002-11/2002_11_01_adobe.html

Hej

verkar onödigt tycker jag. Om inte Adobe lyckas bättre med RAW konverteringen än tillverkaren själv - vilket ju verkar tveksamt, särskilt on plug-in skall serva flera olika format.

Fuji converter EX som följer med S2 fungerar mycket bra och det skulle behövas en hel för att få mig att betala för en plug-in.

Med vänlig hälsning
Johan
www.motljus.com

Hej Johan! som sagt, bara lite info..;)

tack för länken, mycket fina bilder ni producerat, grattis.
Varför debateras inte ditt/ert filmval i forumen, jag tycker det var härlig stuns, speciellt i det blå. Eller är det en ökad densitet vid scanning etc..
//haze

sorry, lät lite kufiskt ovan, jag läste fort och uppfattade att din Fuji var en filmsort..(har kört digitalt för länge :) kikade sedan närmare och såg att du körde samma filmer som debatterats.
Men Fujin var inte dålig...kanonbilder...
Haze

ANNONS