Annons

Gun Nation

Produkter
(logga in för att koppla)

MickeS

Aktiv medlem
DAGENS TIPS!

Besök utställnigen Gun Nation på kulturhuset i sthlm om ni har möjlighet.
Jag lovar att ni omöjligt kan gå därifrån oberörda.

/micke
 

Bilagor

pjutsi

Avslutat medlemskap
Det är synd att jänkarna själva aldrig kommer att (tillåtas?) ta del av verket. Zed Nelson är läskigt tung. Länge sedan jag såg en så stor och proffsig utställning med så billiga biljetter. Heja kulturhuset!
 

FredrikB

Aktiv medlem
Ja, Kulturhuset har verkligen tagit på sig att föra fram fotografin som uttrycksmedel. Det senaste året har jag sett bl a Mary Ellen Marks och Jens Assurs utställningar där. Mycket bra, skall också se "Gun Nation" när tillfälle ges.

/Fredrik
 

fii

Ny medlem
:) kan bara hgålla med om att denna utsällning är underbar! kanske inte underbar i ordets rätta bemärkelse, men underbart tänkvärd?

jag var där två gånger, två dagar i rad, och uppskattade utsällningen lika mycket andra dagen.

budskapet är otroligt bra, och väldigt effektfullt framställt!

det är sådant här man vill kunna syssla med i
framtiden - och beröra folk med sina bilder...
 

Helena

Aktiv medlem
Min bastis var och traffade Zed Nelson nu uppe i London och han har ruskigt mycket i huvudet ocksa...
Hoppas att han ska komma ner till skolan och tala om sina bilder...

Inte ofta man blir sa rord av fotografier!
 

FredrikB

Aktiv medlem
Plockar upp den här tråden igen. Jag var på Kulturhuset igår och såg "Gun Nation". Mycket starkt bildmaterial.

Sättet att presentera det på, med bilderna på "stolta vapenägare" sida vid sida med bilder från vapenaffärer, akutmottagningar och bårhus är genialt. Bilderna på vapenägarna skulle ju, fristående, lika väl kunna ta parti _för_ vapenlagarna, men i detta sammanhang bidrar de självklart till att förstärka Nelsons budskap.

En del bilder är verkligen absurda, som den på ammunition som säljs i lösvikt, med en skopa att plocka med, precis som lösgodiset på ICA här hemma, eller den på maskingevär som säljs på rea...

/Fredrik
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Har varit och kollat på flera av Kulturhusets fotoutställningar det senaste året och det bästa är att alla under 19 går in gratis:D
 

FredrikB

Aktiv medlem
...och vi andra kan nog stå ut med att betala 30 spänn i entré! :) Med tanke på vad man får för pengarna är det ju nästan gratis det med!
 
ANNONS