Annons

Min första canon (30D)!

Produkter
(logga in för att koppla)

hallqvist

Aktiv medlem
Jag la en order igår kväll på 30D + 18-55 kit hos bhphoto. Jag får pröjsa 1665 dollar vilket i dagsläget är ca 11300kr.
Jag får en rabatt hos BH på 230 dollar om jag postar in lite grejer. Det är ca 1500kr.
Detta betyder att jag betalar 9800kr för allt!

Kameran skickas till min moster som bor i Californien, hon kommer sedan till Sverige i slutat av Jan, så förhoppningsvis slipper jag tull och annat blaj.

Är detta ett bra köp? Det är mkt pengar det handlar om så man är lite halvt kluven..

För övrigt ska det bli sjukt kul med en ordentlig kamera.
 

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Ingen jättevinst......

"Vanlig" Europapris är nu ca. 10.100,- SEK med beräknad 1.400,- i CashBack.( Hus+ 18-55Kit)
Lite under detta i Tyskland; lite över i Sverige.
/Erik
 

hallqvist

Aktiv medlem
Jag vet att jag inte får garanti i europa..
men kan jag alltså lämna in kameran i usa om ngt skulle hända?

Det finns inga undantag för att lämna in kameran i swe?
 

hallqvist

Aktiv medlem
En sak till...
Jag glömde beställa ett minneskort, för det tillkommer inget väl?

Vart hittar jag bästa/billigaste till min canon 30d?
Jag siktar på 1 gb.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Vet inte exakt hur det i praktiken fungerar med garantierna. Har bara snappat upp i forum att du inte får europagaranti. Man kan visst köpa till nån annan slags garanti (hette det mack?) eller försäkring. Sök i forum!
//Anders
 

contender

Aktiv medlem
Fotar du raw kommer du inte så långt med 1 gb. beroende på iso å så så strax över 100 bilder.
Men www.tbh.se brukar vara billiga. Kolla annars pricerunner.
 

hallqvist

Aktiv medlem
WFS) (Graylingman skrev:
Vet inte exakt hur det i praktiken fungerar med garantierna. Har bara snappat upp i forum att du inte får europagaranti. Man kan visst köpa till nån annan slags garanti (hette det mack?) eller försäkring. Sök i forum!
//Anders
Okej låter bra om det går att köpa ngt slags paket som gör att man får utökat garanti i Europa/Sverige.
Ska försöka söka lite på det.

Ingen som vet vilket minneskort som funkar bäst, det är väl sandisk (SD) som man ska ha till 30d och inte CF?
 

contender

Aktiv medlem
Sandisk är ett märke och inte ett format.

Mig veterligen så använder 30D fortfarande Compact Flash (cf)

Ultra II brukar vara lagom pris/prestanda. Annars finns ju extreme-korten oxå.
 

hallqvist

Aktiv medlem
contender skrev:
Sandisk är ett märke och inte ett format.

Mig veterligen så använder 30D fortfarande Compact Flash (cf)

Ultra II brukar vara lagom pris/prestanda. Annars finns ju extreme-korten oxå.
Jag menade secure digital (SD).
Så Canon 30D använder sig inte av Secure Digital utan Compact Flash (CF)?

Har jag förstått detta rätt nu :)
 

Arne S

Aktiv medlem
Jag håller med Alexander, satsa på minst 2GB om du har råd till det. Spara sedan ihop till att köpa ytterliggare ett CF kort. Det händer ibland att de kraschar och då är det tryggt att kunna byta. Själv hade jag ett som lade av för någon månad sedan...

Grattis till et bra kameraköp förresten!
 

hallqvist

Aktiv medlem
Hittade Mack warrenty grejen här:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=details_accessories&A=details&Q=&sku=354867&is=REG&addedTroughType=accessory_detail&addedTroughValue=397314_REG

Frågan är bara, om ngt skulle vara fel på kameran, vart lämnar man in den i Swe? Eller måste den iaf skickas till Mack i USA, då finns det ingen funktion med det eftersom jag lika gärna kan skicka den till Bhphoto eller canon i usa. Förutom att jag får 3 år på mig iof.

Vilka ställen i Sverige är Mack supported?
Letat i trådar redan utan svar.
 

Gentle Giant

Aktiv medlem
Idag köpte jag en canon 30d + 18-55 kit från en affär i Sverige.

9900 kronor.

Jag funderade först på utlandet, men efter mycket slit hittade jag ett bra erbjudnade här i Sverige.

Efter cashback 8500 kronor.

Jag är mer än nöjd.
 
ANNONS