Annons

Träff den 27:e eller 28:e januari

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Eftersom Tommys "Nästa möte"-tråd har ballat ur (hmmm... jag kan ha bidragit till det faktiskt) så startar jag en ny. Någon som har ett förslag på träff nu till helgen - lördag eller söndag spelar ingen roll. Marie Harén har jag pratat med, hon har aldrig varit vid Borgvik men vi är ju några andra som varit där vid flera tillfällen. Finns det fortfarande intresse att åka dit eller har någon något annat förslag?

Vi pratade om Fengersfors Bruk för en tid sedan. Kan det vara något?
 

Tes

Aktiv medlem
Och Uddevalla! And guess who'll be here? ;)
Annars kan jag gärna roa mig med Fengerfors också, om de har öppet något vill säga. Dalsland tidigt tidigt eller sent överhuvudtaget är ju väldigt fint på sina ställen.
 

Tes

Aktiv medlem
Hallå!? Nån mer? Önskemål?
Personligen är jag lite sugen på gamla byggnader. Säkert en hel del nedblåst om man letar lite och med all sannolikhet även nedsnöat uppöver landet.

Har också nosat rätt på bilder här på fotosidan från ett kraftverk i Trollhättan som direkt gav mig sug att prova vid. Kan säkert hitta fler om jag hör mig för lite.
 

mimmi34

Aktiv medlem
Bruket

Själva bruket ej öppet,
pratade just med min Kusin Malin som är medlem i Not Quite,
Men omgivningen kan vi fota,
Sen ville hon komma å betätta & visa lite om vi åkte dit.
Hon är frilandsfotograf.

Om vi blir runt 10 personer kan vi förbeställa om vi vill äta eller fika...
Mat kostade runt 75kr/ pers
Fika runt 50kr/pers Hembakat.


Fundera på det erbjudandet så ville hon att jag återkom senare...


http://www.notquite.se/nq.php

Marie Harén
 

mimmi34

Aktiv medlem
Den 28:e passar bättre...

Vi kanske ska ta Söndagen den 28:e
Hans kunde väl bara den dagen,
så kan jag shoppa på Bloms på Lördag hehe!
 

Tes

Aktiv medlem
Vad bra! Vi kan vänta. Har burken igång hela kvällen så du kan bara "plinga till", eller hur du nu vill meddela dig med oss.
(måste påminna mig själv om att sätta batterierna på laddning...)

Kan meddela att här i Ua snöade det igår kväll, imorse regnade det...och det är ganska varmt!
 

Picture

Aktiv medlem
Jag tror att jag dyker upp, det är lite rörigt med allting just nu. Ska vi säga vid 11.00 i Fengersfors? Finns Konsumbutiken kvar på andra sidan vägen så kan vi väl mötas där? Det finns en parkering där som vi kan stå på, har jag för mig.

Blir det ändringar så hojtar jag till, men även om inte jag skulle dyka upp så tycker jag att ni ska åka. Det är ett fint ställe! :)
 

Tes

Aktiv medlem
*muttrar* och som om jag vet vart Fengerfors är överhuvudtaget?
Ja ja...lite google ikväll alltså.
 

Picture

Aktiv medlem
Du slipper googla om du tittar här . :)

Sen är det bara för dig att hålla reda på vänster och höger... eh... ja just det ja... inte så bara...
 

Picture

Aktiv medlem
Själva bruksområdet ligger här . Det stora byggnadsområdet som du ser till vänster om cirkeln. Jag har för mig att man kan parkera längs Fröskogsvägen som ligger söder om området.
 

Tes

Aktiv medlem
Men shit! Det är ju mitt ute i skogen!! Och jag som aldrig åkt tvärs över 45:an förut...eller ja, du fattar! ;) Avvikit från den menar jag förstås.

Jahaja...Tössevägen borde funka alltså?

Pluggar nog in det...lovar! :D
 

tbmac

Aktiv medlem
Jag ska försöka komma.. beror på om jag får barnvakt. på söndag.. kan iofs åka ifrån några timmar ändå!
 

tbmac

Aktiv medlem
Förresten.. i nya filmen " Offside " spelade de in mkt i just Fengefors... fast i filmen kallar dom det för Stenfors : )

bara lite kuriosa..
 

mimmi34

Aktiv medlem
Till Therese

Jag & Helena kan möta upp dig vid Tösse Statoil macken vid 10.30 Söndag morgon...
Vägen är halkig sam fan mellan Tösse & Fengefors så det är 60-70km/h som gäller,

OCH TILL HANS:

Ska vi samåka från Åmål eller blåser du rakt ner till Tösse ?
 

Picture

Aktiv medlem
Vi kan väl samlas nere vid Statoil i Tösse så kör vi sambandskörning rakt ut i skogen sen när Tesa anslutit. Så kommer alla fram som de ska.
 

mimmi34

Aktiv medlem
Statoil macken Tösse 10.30 Söndag

Det blir bra! 10.30 i Tösse Statoil macken

Hans Du ska få hjälpa mig att skapa min första skakbild om du vill...
 

Picture

Aktiv medlem
Visst,det kan jag ordna. Dessutom är ju Tesa med och det var hon som lärde mig. Du kommer att vara omgiven av expertis. Du kan förresten kolla bland mina bilder - bilden "Skakande" är från det tillfället då Tesa visade mig tekniken.
 
ANNONS