Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem
Och finns nu också info på www.dpreview.com

ISO 3200 som standard och 6400 som extended låter inte helt fel.

Eller 3.0" LCD with Live View mode.

Eller 14 bitars färgdjup.

Sensorns storlek är på 28.1 x 18.7mm (blir väl 1.3x, precis som förra, då hade många fel, inklusive mig själv, om att tro att 1.3x sensorn var påväg bort).
Undrar om den nya 10.1 MP sensorn också kommer i 40D? Bara att vänta några timmar så vet vi....

Annat trevligt är utökningen från 7 till 19 fokuspunkter med korslagda fokuseringspunkter (dom 45 "vanliga" är kvar).
 
Senast ändrad:

mange78

Aktiv medlem
Fär ca 1 år sedan blev jag rent utsagt hånad på FS för att jag spådde 3" LCD på proffsmodellerna inom en snar framtid. Klappar mig nu på bröstet...
 

Danlo

Avslutat medlemskap
Öh, ok, för sportfotografer verkar ju denna kamera vara ett utmärkt val, men vad kommer för oss andra? Jag vill inte ha några löjliga 10mp och töntiga aps-c-sensorer!

Jag vill ha: fullformat, 22mp och ett hus liknande 5D. Jag är varken spinkig eller otränad, men med 1Ds-kamerorna kommer jag ha yrkesskador på båden handleder och axlar innan jag är 30, och det går ju bara inte. :)
 

jeskata

Aktiv medlem
mange78 skrev:
Fär ca 1 år sedan blev jag rent utsagt hånad på FS för att jag spådde 3" LCD på proffsmodellerna inom en snar framtid. Klappar mig nu på bröstet...
Lite samma sak som när jag förutspådde Live LCD.

Men fortfarande har de tydligen inte skippat den mekaniska slutaren.
 

Anders Östberg

Guest
Skulle gissa att det dyker upp en större mängd 1DII och 1DIIn på begagnatmarknaden nu för dom som vill ha en. :)
 

Robert_Vallentuna

Aktiv medlem
MSRP verkar bli 4000USD, vilket brukar vara ca 10% över butikerna. SÅ det skulle innebära att beg 1Dmk2 och N kommer att bli riktigt överkomliga.

Trist bara för de som sitter på en massa EF-S gluggar och nu får ekonomi till att byta upp sig.
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
Det enda som gör att jag skulle byta ut mina MarkII N mot en eller två såna här är autofokusen -äntligen fler korssensorer. Samtidigt blir det kanske en aningens för dyrt...hoppas att det kommer en 5D MarkII snart istället...
 
ANNONS