Annons

Fota gräsklippare?

Produkter
(logga in för att koppla)

RG

Avslutat medlemskap
Nu ska vi sälja vår gräsklippare. Så har ni några tips hur man ska fota gräsklippare?
 

Tobfag

Aktiv medlem
Kanske den mest udda frågan hittills på FS, men jäkligt rolig!
Håller med i föregående tips. Ladda gärna upp resultatet i tråden :)
 

David G

Aktiv medlem
Vi vill se bilder! Vad är det för sort?



Kanske en sån där lite tysk(?) reklambild med tokstarka färger och en snygg mörkblond tjej?
 

Tobfag

Aktiv medlem
En fin bild på en gammal "skatt" Lite synd att inte hela ratten kom med, men en fin fin gräsklippare!
 

Zewrak

Aktiv medlem
Ta en modell, till exempel en dotter/fru/son/man. Sätt den på gräsklipparen mitt på gräsmattan Säg åt modellen att vrida på ratten och göra en grimas som om hon/han tar i utav sjutton för att svänga åt något håll.

Palla gärna upp den åt motsvarande sida, så det ser ut som den får ett rejält bredställ.

Ladda in bilden i photoshop och lägg till sprutande gräs åt alla håll och lite rök.

En rallygräsklippare. ;)
 

RG

Avslutat medlemskap
Vad tror ni om en vidvinkelbild tageni grodperspektiv med vidvinkel snett framifrån med grönt uppskruvat i taket?
 

Grimmer

Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Vad tror ni om en vidvinkelbild tageni grodperspektiv med vidvinkel snett framifrån med grönt uppskruvat i taket?
Bättre är väl då om man tar vidvinkelbilden bakifrån så man ser den perfekta kanten mellan klippt/oklippt gräs som klipparen lämnar efter sig. Självklart utan vare sig hjulspår eller en massa gräsklipp.
Annars så kan man sänka priset en aning och klipparen säljer ändå men det är väl mindre sport...
 

Walle

Aktiv medlem
Jag hade nog fotat den "in action", så man ser grässprutet :) Då ser ju en eventuell köpare dessutom att den verkligen funkar :)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Gör som alla andra. Stjäl en bild från Stigas senaste katalog och skriv "Obs! Inte min klippare på bilden".

Eller så fotograferar du den naken (du, inte klipparen) med en spegel bakom så du blir hajpad på massa humorwebbplatser - då blir du nog av med den fort.

Eller på den seriösa sidan, ta en närbild från vardera sidan, en under sitsen och en på aggregatet underifrån. Gärna med den inbyggda blixt. Ladda upp bilden så stor som du får och med noggrann skärpning. Då ser köparen hur mycket rost som finns och får en bild av den allmänna konditionen. Och det lär vara tusan så mycket mer säljande än något "konstnärligt".
 

Walle

Aktiv medlem
Fredde13 skrev:
Varför inte bara fota så som du vill?
förstår inte alla dina frågor ibland..
Jag kan hålla med om att Robin har många..märkliga frågor, men i det här fallet så ser jag frågan som väldigt berättigad.
Det är i mina ögon inte konstigare än att fråga hur man fotar bilar (en fråga som dyker upp då och då).

Det handlar om att sälja, och det är inte helt lätt hur man tar bilder som lättare säljer produkten. För helt klart är att med rätt bilder ökar chanserna att sälja (och troligen även priset) ordentligt.

Jim's tips var för övrigt mycket bra.
 

lucem.ferre

Aktiv medlem
Vill bara säga att Ni har förlängt mitt liv. Det här är den roligaste tråden jag någonsin läst här på fotosidan.

Tack :-D
 

Pablom

Aktiv medlem
En välstädad och prydlig miljö runt gräsklipparn är nog viktig för en säljande bild. Det ger ett intryck av att ägarn är skötsam och pedantisk=välskött och väl omhändertagen klippare.
 
ANNONS