Annons

"Robertelektronik" USA Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)

plåtson

Avslutat medlemskap
Är sugen på en Canon G12, har kikat efter beg diton här i Sverige men tycker att de som saluförs är på tok för dyra, 3000-3500 sek. Har på Tradera hittat en säljare "Robertselektronik", bosatt i/verksam från USA, han/företaget säljer nya G12:eek:r för 3394 sek, detta nypris på G 12 är ju givetvis mer lockande än detsamma för en beg.
Undrar om någon här på FS känner till denne säljare och vad han går för!

Mvh//Bert

Ok, det framgick inte av det du skrev. Har å andra sidan aldrig sett ett amerikansk företag på ebay säga sig stå för köparens ev avgifter.

Edit: ursäkta, såg nu att du skrev tradera. Får mig att tänka på en annan tråd som var uppe för ngn dag sedan, tror det var om "cameracorner". Låter som samma sak.

Håller med, verkar misstänkt generöst. Dock har denne annonsör hållit på under lång tid med att sälja fotoprylar på Tradera och det till priser långt under vad som tas ut här hemma.

Var lite försiktiga med "Robertelektronik"

Håller med, verkar misstänkt generöst. Dock har denne annonsör hållit på under lång tid med att sälja fotoprylar på Tradera och det till priser långt under vad som tas ut här hemma.

Jag köpte en Nikon P7000 av honom. Den blev fast i tullen vid en kontroll. "Robertelektronik hade i tullpapperen uppgett att paketet inehöll något annat för ett mycket lägre värde. Om jag ville ha varan så skulle jag betala tull m.m. Jag hade mailkontakt med honom och han tog till väldigt tråkiga argument för sin sak. Alltså akta er för honom, han försöker lura tullen på avgifter.
Jag tycker att han är en stor bluff och kommer aldrig mer att handla med honom. Tyvärr agerade inte Tradera på något sätt utan det verkar vara okey att köra med detta fula sätt.

Har på Tradera hittat en säljare "Robertselektronik", bosatt i/verksam från USA, han/företaget säljer nya G12:eek:r för 3394 sek...
Du får den ju under för 4000 kr hos seriösa handlare, med garanti och allt. Då finns det väl ingen anledning att ens fundera över att köpa den för 3400 hos nån helt okänd skummis?

Du får den ju under för 4000 kr hos seriösa handlare, med garanti och allt. Då finns det väl ingen anledning att ens fundera över att köpa den för 3400 hos nån helt okänd skummis?
Har inte sett någon av de välkända verksamma fotohandlarna i Sverige som säljer G 12:an under 4000 sek, Pixmania är väl de som ligger lägst.
Måste säga att begmarknaden för exv G 12 är sjuk då säljarna begär nästintill det aktuella nypriset.

Jag köpte en Nikon P7000 av honom. Den blev fast i tullen vid en kontroll. "Robertelektronik hade i tullpapperen uppgett att paketet inehöll något annat för ett mycket lägre värde. Om jag ville ha varan så skulle jag betala tull m.m. Jag hade mailkontakt med honom och han tog till väldigt tråkiga argument för sin sak. Alltså akta er för honom, han försöker lura tullen på avgifter.
Hur slutade det?

Jag tycker att han är en stor bluff och kommer aldrig mer att handla med honom. Tyvärr agerade inte Tradera på något sätt utan det verkar vara okey att köra med detta fula sätt.

Dåligt av Tradera. Konstigt att de vill associeras med smugglare.

Siba, enligt Prisjakt.
Helt rätt Erland, SIBA tar 3989 sek!
G 12:an ska snart ersättas med en G14, något jag har läst i en tråd här på Fs, alltså/förhoppningsvis rejäla prissänkningar att vänta. Avvaktar med nyköp, kan dock tänka mig att köpa ett bra/fint beg ex till rätt pris.
Dock är jag en aning försiktig med att köpa kompaktkameror beg då det är kameror som normalt behandlas mer oömt än systemare. Kompakter får oftast ligga i en jackficka där damm, grövre partiklar än så gärna huserar, eller löst i en väska tillsammans med annat som exv nycklar å dyl.
Har spånat på en som finns till salu här på Fs, ca 4200 exponeringar gjorda, begärt pris 3000 sek, tycker dock att prisgapet är alldeles för litet, borde vara 50% av lägsta dagnypris för ett fint ex.
Har du någon åsikt om G 12:an?

Håller med om att 3000 kr är för mycket för en beg, oavsett hur fint skick det är. Då betalar jag hellre 4000 för en ny.

Jag gillar G12, var nära att köpa föregångaren G11 men den optiska sökaren är så värdelös att jag valde G11s smidigare "lillebror" S90 istället. Nu finns ju S100 som på många sätt verkar ännu bättre än S90.

Vad gäller en eventuell "G14" har jag bara hört väldigt lösa rykten och ingenting som tyder på att en sådan modell skulle vara nära förestående eller något hyfsat pålitligt om hur den kommer att se ut.

Om jag var på jakt efter en vettig kompakt i dag skulle det stå mellan Fuji X10 och S100.

Hur slutade det?

Det slutade med att jag inte betalade något , så han fick ta tillbaka den.

Dåligt av Tradera. Konstigt att de vill associeras med smugglare.

Håller med! Jag var i kontakt med dem flera gånger, men de kunde inte göra något.
De vill väl ha provisionen för affärerna. Såg på Tradera att han gjort 80 affärer sen min.
Undrar hur mycket han har lurat tullen på?

Är sugen på en Canon G12, har kikat efter beg diton här i Sverige men tycker att de som saluförs är på tok för dyra, 3000-3500 sek. Har på Tradera hittat en säljare "Robertselektronik", bosatt i/verksam från USA, han/företaget säljer nya G12:eek:r för 3394 sek, detta nypris på G 12 är ju givetvis mer lockande än detsamma för en beg.

Mvh//Bert
Var det mening att du skulle betala till ett konto i USA eller i Sverige? 3394 kronor är ju runt 495 dollar i dagsläget. B&H har G12 för 419 dollar och Jag skulle tippa på att den här killen köper elektronik från butiker inte direkt från leverantören. Vinstmarginalen verkar inte särskilt stor om det nu inte är så att han köper in varor för inköpspris.

Mvh//Bert

Jag kontakta samma säljare och frågade om jag fick momskvitto vid köp. Han svarade inte så det blev ingen affär.

Var det mening att du skulle betala till ett konto i USA eller i Sverige? 3394 kronor är ju runt 495 dollar i dagsläget. B&H har G12 för 419 dollar och Jag skulle tippa på att den här killen köper elektronik från butiker inte direkt från leverantören. Vinstmarginalen verkar inte särskilt stor om det nu inte är så att han köper in varor för inköpspris.

Betalsätt var antigen via citat: PAYSON, Internetgirot eller Swedbank. 419 dollar för en G 12:a = 2874 sek (1 dollar=6,86), verkligen ett Ok pris.
Han har ju hållit till på TRADERA bra länge så förmodligen tjänar han en hyfsad slant på dessa affärer.

Håller med om att 3000 kr är för mycket för en beg, oavsett hur fint skick det är. Då betalar jag hellre 4000 för en ny.

Jag gillar G12, var nära att köpa föregångaren G11 men den optiska sökaren är så värdelös att jag valde G11s smidigare "lillebror" S90 istället. Nu finns ju S100 som på många sätt verkar ännu bättre än S90.

Vad gäller en eventuell "G14" har jag bara hört väldigt lösa rykten och ingenting som tyder på att en sådan modell skulle vara nära förestående eller något hyfsat pålitligt om hur den kommer att se ut.

Om jag var på jakt efter en vettig kompakt i dag skulle det stå mellan Fuji X10 och S100.

Jo, håller med om att sökaren inte är något vidare men bättre med en nästan "värdelös" sökare än ingen alls, sökare är ett måste så det är inte så många kompakter att välja på.
Sen gillar jag G 12:ans ergonomi å storlek, den känns som att hålla i en riktig kamera och inte som i ett tunt cigarettetui.

Betalsätt var antigen via citat: PAYSON, Internetgirot eller Swedbank. 419 dollar för en G 12:a = 2874 sek (1 dollar=6,86), verkligen ett Ok pris.
Han har ju hållit till på TRADERA bra länge så förmodligen tjänar han en hyfsad slant på dessa affärer.

Avgifterna för att sälja på tradera är sanslösa men något blir nog över från hans ohederliga affärer.

ANNONS
Götaplatsens Foto