Annons

"Robertelektronik" USA Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Var det mening att du skulle betala till ett konto i USA eller i Sverige? 3394 kronor är ju runt 495 dollar i dagsläget. B&H har G12 för 419 dollar och Jag skulle tippa på att den här killen köper elektronik från butiker inte direkt från leverantören. Vinstmarginalen verkar inte särskilt stor om det nu inte är så att han köper in varor för inköpspris.

Han har skrivit att han jobbar i en butik och handlar till inköpspriser....

Nejdå, jag har framfört vad jag tycker är en rimlig nivå på beg kompaktkameror i mycket bra skick utan en längre tids kvarvarande garanti, som högst 50% av det aktuella dagsnypriset.

Det tycker jag inte är rimligt och det återspeglar inte heller det faktiska priserna på auktionssajter som tradera. Det beror givetvis på modell. Jag fick ca 65% av det aktuella lägsta nypris för min LX3 som var i fint skick och med 10mån återstående garanti.

plåtson skrev "utan en längre tids kvarvarande garanti". 10 månaders garanti skulle jag nog istället räkna som en "längre tids kvarvarande garanti".

Undrar om det är samma person, eller att de samarbetar på något sätt.
Robertelektronik säljer bara kompaktkameror och Cameracorner säljer
Systemkameror och objektiv. Dessutom har tydligen Cameracorner flera
olika alias har jag läst.

Cameracorner är en kvinna, fått väldigt mycket positiva omdömen på Tradera, men svamlar när det gäller sk "världsgaranti på Nikonhus" Det ska man vara medveten om. Gluggar är det ju en annan femma med, där gäller garantin i Sverige om man köpt den i USA (Nikon), men inte hus. (om det inte ändrats nu sent under hösten)
Möjligen att dom samarbetar, och att hon har flera alias, men Cameracorner fungerar väldigt bra och hon är snabb att få kontakt med och trevlig och ger ett bra intryck. Dom borde ju ha samma "kundattityd" om de jobbar ihop. Sen är det ju klart att de tjänar pengar på det dom gör:)
Betalning till svenskt bankkonto om man vill, men erbjuder även Payson mm.
Kanske någon annan som har en annan erfarenhet?

Har inte sett någon av de välkända verksamma fotohandlarna i Sverige som säljer G 12:an under 4000 sek, Pixmania är väl de som ligger lägst.
Måste säga att begmarknaden för exv G 12 är sjuk då säljarna begär nästintill det aktuella nypriset.

Jag köpte min för 3290:- på Mediamarkt i Växjö den 22/12 2011 så visst kan du hitta den billigare om du har tur. Minneskortet (Transcend 8 GB) skulle de dock ha 499:- för (på Mediamarkt i Kalmar kostade minneskortet 299:- och kameran 4290:). Jag köpte ett exakt likadant minneskort på Tradera för 168:- inkl. frakt.

Vänligen
Jeanette

Senast ändrad:
Cameracorner är en kvinna, fått väldigt mycket positiva omdömen på Tradera, men svamlar när det gäller sk "världsgaranti på Nikonhus" Det ska man vara medveten om. Gluggar är det ju en annan femma med, där gäller garantin i Sverige om man köpt den i USA (Nikon), men inte hus. (om det inte ändrats nu sent under hösten)
Möjligen att dom samarbetar, och att hon har flera alias, men Cameracorner fungerar väldigt bra och hon är snabb att få kontakt med och trevlig och ger ett bra intryck. Dom borde ju ha samma "kundattityd" om de jobbar ihop. Sen är det ju klart att de tjänar pengar på det dom gör:)
Betalning till svenskt bankkonto om man vill, men erbjuder även Payson mm.
Kanske någon annan som har en annan erfarenhet?

Nja, vem som är vad går väl att diskutera, läs den här tråden (och den som länkas därifrån)...

sant. men reklamationsrätten är tre år så tio mån är mindre än en tredjedel.

Reklamationsrätten är alltid personlig. Endast första köparen har rätt att uttnyttja reklamationsrätten.
Reklamationsrätt går inte i arv från tidigare ägare utan enbart gäller mellan ursprunglig säljare och ursprunglige säljarens kund, inte ursprunglige säljarens köpares kund.

Reklamationsrätten är alltid personlig. Endast första köparen har rätt att uttnyttja reklamationsrätten.
Reklamationsrätt går inte i arv från tidigare ägare utan enbart gäller mellan ursprunglig säljare och ursprunglige säljarens kund, inte ursprunglige säljarens köpares kund.

ok. det visste jag inte. tack!

Jag köpte min för 3290:- på Mediamarkt i Växjö den 22/12 2011 så visst kan du hitta den billigare om du har tur. Minneskortet (Transcend 8 GB) skulle de dock ha 499:- för (på Mediamarkt i Kalmar kostade minneskortet 299:- och kameran 4290:). Jag köpte ett exakt likadant minneskort på Tradera för 168:- inkl. frakt.

Vänligen
Jeanette

Minns att jag läste om ett reaköp i Växjö på MM, av en G12, detta i en tråd här på Fs gällande då aktuella reatips. Kollade upp MM butikernas hemsidor för Växjö å Kalmar direkt efter att jag läste denna kommentar, dock utan att finna någon info. Ringde också butikerna men där ides man inte svara.
Kan bara säga grattis till ditt fyndköp. Vad blir din kommentar om G12 så här kort efter ditt köp!

Mvh//Bert

ANNONS
Götaplatsens Foto