Annons

Min D850 är här

Produkter
(logga in för att koppla)

Ratatoskr

Aktiv medlem
Så fick man samtalet i dag:.
"Du har din D850 att hämta."

Förvånad att jag fick så tidigt och ledsen att jag inte har råd.
Det var Cyberphoto som var först att kontakta mig, fast jag beställde av dem en vecka efter Kameradoktorn, slutet av juli.

Fler som fått sina besked idag?
 
Senast redigerad av en moderator:

Maxe

Aktiv medlem
Kameradoktorn ringde mig igår och sa att jag har en att hämta på säljstart. Trevligt samtal.... 😃
 

valleyman

Aktiv medlem
Så fick man samtalet i dag:.
"Du har din D850 att hämta."

Förvånad att jag fick så tidigt och ledsen att jag inte har råd.
Det var Cyberphoto som var först att kontakta mig, fast jag beställde av dem en vecka efter Kameradoktorn, slutet av juli.

Fler som fått sina besked idag?
Fick mail från Cyberphoto att dom skickar min nästa vecka :)
 

Umi71

Aktiv medlem
Tror att vi icke NPS'er kommer få vänta ett par veckor innan våra kommer tyvärr. Men hoppas jag har fel.

Har beställt deras 9 fps paket samt minnes kort från Cyberphoto.
 

helto

Aktiv medlem
Tror att vi icke NPS'er kommer få vänta ett par veckor innan våra kommer tyvärr. Men hoppas jag har fel.

Har beställt deras 9 fps paket samt minnes kort från Cyberphoto.
Tror det också. Fast jag är #5 på listan på Hegethorns så trodde de minst slutet av oktober när jag pratade med dom om inte flera stycken är på många listor då :)

Den som väntar på något gott... väntar "alltid" för länge hehe. För väl trösta mig med ett nyinköpt makro 105 2.8 som kommer på tisdag :)
 

Umi71

Aktiv medlem
Om man är nummer 5 tycker jag dom borde få fram kameran snabbare än slutet av oktober. Samt om du är nr 5 så är nog väntetiden månader fram över för andra...

Borde finnas bättre system för att få ut dom snabbare.
 

helto

Aktiv medlem
Om man är nummer 5 tycker jag dom borde få fram kameran snabbare än slutet av oktober. Samt om du är nr 5 så är nog väntetiden månader fram över för andra...

Borde finnas bättre system för att få ut dom snabbare.
Håller med. Men om jag minns rätt så var det många som väntade bra länge på att få sin D800. Men jag antar att dom har väl viss kapacitet i fabriken och en hel värld som förväntansfullt går och väntar på dom :).

Men man vet ju inte vad som är marknadsföring osv heller. Men jag gissar att med denna hype är förbokningsköerna långa...
 

Sonysege

Aktiv medlem
Så fick man samtalet i dag:.
"Du har din D850 att hämta."

Förvånad att jag fick så tidigt och ledsen att jag inte har råd.
Det var Cyberphoto som var först att kontakta mig, fast jag beställde av dem en vecka efter Kameradoktorn, slutet av juli.

Fler som fått sina besked idag?
Varför har du beställt om du inte har råd?
//Biffen
 

MikaelSB

Aktiv medlem
Bara marknadsföring att det är brist på kameror.

https://www.youtube.com/watch?v=peufnQoqu-4
Ken Wheeler, eller "den Arga Fotografen", är däremot fullständigt inkompetent och har ingen som helst aning om vad han pratar om. Han lär säkert göra en video den 7 september när han inte fått sitt/sina exemplar och menar på att han hela tiden sagt att tillgången var begränsad eller att Nikon konspirerar bakom hans rygg och bara säljer kamerorna till NPS-medlemmar och Nikon-ambassadörer bara så han inte får sin kamera på lanseringsdagen.

Han är lika kompetent som han är vältalig och lika bra på kameror och fototeknik som han är bra på fysik och magnetism. Det enda han är bra på är att konsekvent lyckas producera 4-5 timmars icke-material att ladda upp på Youtube vartenda dag.
 
ANNONS