Annons

Min D850 är här

Produkter
(logga in för att koppla)

PÅK

Medlem
Det börjar kännas nästan löjligt att fortfarande gå och vänta på leverans av den här kameran, trots att jag ”bara” stått på kö sen i oktober. Webbutiker som cyberfoto har den periodvis i lager (vilket väl måste innebära att de betat av sina köer), men fysiska butiker tycks ha betydligt större leveranssvårigheter (?) Är det många fler som fortfarande går i väntans tider?
 

Jist

Medlem
Sedan 18:e september...

Var på 25:e plats i kön då hos Hegethorns, för nån dryg vecka sedan nere på 5:e plats.
Så det tar sig, men sakta...
 

PÅK

Medlem
Sedan 18:e september...

Var på 25:e plats i kön då hos Hegethorns, för nån dryg vecka sedan nere på 5:e plats.
Så det tar sig, men sakta...
Låter som att du får den med nästa leverans :)
Att vänta några månader på en kamera är visserligen ett i-landsproblem. Det är just ovissheten som är lite frustrerande. Hoppas på innevarande år i alla fall.
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
Låter som att du får den med nästa leverans :)
Att vänta några månader på en kamera är visserligen ett i-landsproblem. Det är just ovissheten som är lite frustrerande. Hoppas på innevarande år i alla fall.
Hej, undrar bara om någon har några bra antydningar om när D850 är på ingång igen...
 

Sukali

Medlem
väldigt "plastigt" slutar ljud....

Hej,
Ar det någon mer an jag som stors av det "högljudda, plastiga" ljudet, slutaren i D850 har?

/Jonas
 

Cope1

Aktiv medlem
Visst är slutarljudet annorlunda mot 810:an men det är inget jag stör mig på. Det är nog en vanesak. Du vänjer dig nog med tiden :)
 

iSolen.se

Guest
Hej,
Ar det någon mer an jag som stors av det "högljudda, plastiga" ljudet, slutaren i D850 har?

/Jonas
Jag har däremot noterat att den låter väldigt olika beroende på inställningar. Initialt var den tyst men den låter mer nu, vet inte vad jag ändrat, eller jo, har ändrat allt men vet inte vad som påverkar slutarljudet. Gissar bps.
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
Hej,
Ar det någon mer an jag som stors av det "högljudda, plastiga" ljudet, slutaren i D850 har?

/Jonas
Nu blir jag intresserad. För mig som fotar på konserter rätt ofta var en mycket viktig sak med D810 att den var tystare redan i vanliga läget och RIKTIGT tyst i Q-läget.

SNÄLLA, kan ni som kan jämföra eller känner till både 810 och 850 berätta om det är så att 850 väsnar mer eller om det finns ett tyst läge på 850 som är verkligen tyst.

Frippe
 

Cope1

Aktiv medlem
Nu blir jag intresserad. För mig som fotar på konserter rätt ofta var en mycket viktig sak med D810 att den var tystare redan i vanliga läget och RIKTIGT tyst i Q-läget.

SNÄLLA, kan ni som kan jämföra eller känner till både 810 och 850 berätta om det är så att 850 väsnar mer eller om det finns ett tyst läge på 850 som är verkligen tyst.

Frippe
I LW finns ett helt tyst läge men det jag vet inte om det är så användbart i alla lägen. För egen del gillar jag iaf inte LW då jag tycker att det blir lite svårjobbat. Men det är kanske bara en smaksak....
 

Hängbjörk

Aktiv medlem
Cyber pch några till har nu D850 nu i lager

I LW finns ett helt tyst läge men det jag vet inte om det är så användbart i alla lägen. För egen del gillar jag iaf inte LW då jag tycker att det blir lite svårjobbat. Men det är kanske bara en smaksak....
TACK ska prova. Fick den i dag. Cyberphoto hade några inne i förra veckan.

Just nu har Cyber huset på lager igen. Vet inte hur många.
Den har funnits på några andra ställen också under några veckor faktiskt.

/Frippe
 
ANNONS