Annons

Utmaning - Hitta platsen!

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Uppgift:
En kyrka fotograferad någonstans i Sverige. Frågan är var den är fotograferad. Svara genom att placera ett egenhändigt foto av kyrkan tagit från ungefär samma plats som bilden nedan.

Hur vinna:
Den som först kan pressentera rätt lösning och rätt lösning pressenteras i bildform tillsammans med en kort text som beskriver platsen. Vinnaren utses av den som startar uppgiften.


1:a pris:
Första pris är att vinnaren får fortsätta med att lägga ut en egen bild till en plats inom Sverige, som kan fotograferas och är av stadigvarande karaktär.
 

Bilagor

  • crw_0906.jpg
    crw_0906.jpg
    32.8 KB · Visningar: 2,492
Fy tusan vilken kul idé. Jag vet vilken kyrka det är, men har inte varit i ******* på 5 år...Och lär inte komma dit inom en överskådlig framtid.
 
Borde det inte räcka med att man vet? De som bor i området har störstchanse att fotografera denna kyrka och därför kommer troligen nästa bild komma från samma område. Olyckan blir det om någon från stockholm vinner, då kommer det bli ett Stockholms galleri av det hela. Hur blir det om någon fottar först men inte hinner hem til Sthlm för att posta bilden innan någon annan lokal förmåga gör det. Vad händer om man inte fotograferar från samma håll? :)
 
Men Hallå det är väl bara på skoj. Eller????

Då kanske det är taskigt mot de som inte använder digital åsså eller........

Ett kul initiativ hoppas att det blir en lååååång tråd.


Jörgen
Som inte vet var den fina kyrkan finns.
 
Hmm, jag vet inte heller men för att göra denna tråd riktigt intressant så borde namnet på kyrkan och platsen räcka för att kvalificera sig för att lägga upp en bild. tycker jag.

Annars blir det bara en ny skansen-plåga
"Stockholm i min *****. lalalalaalalalal". =)

Men jag måste också tillägga att det är en ruskigt nyskapande tråd. Den kan bli hur rolig som helst.
 
Senast ändrad:
Är den bilden på samma kyrka? Huset ser ju ut att stämma men det står ett par björkar framför och så står ju inte gravstenarna på samma ställen. hehe
 
RolandM skrev:
Ola> Rätt kyrka, men nu gällde det att ta bilden själv och inte hämta den från Internet.

Haha, jo jag förstod det, det var mitt sätt att visa att jag hittat vilken det var utan att avslöja något för andra som faktiskt skulle kunna delta. Platsen ligger lite för långt bort för mig. 16 timmar med tåg...

Skoj tävling, det kommer ta tid mellan omgångarna.
 
Det finns fler som redan vet vart platsen ligger men inte har tid att ta sig dit för att fotografera. Men det är just det som är en del av utmaningen, att ta sig till platsen och ta bilden.
 
Nekomy skrev:
Det finns fler som redan vet vart platsen ligger men inte har tid att ta sig dit för att fotografera. Men det är just det som är en del av utmaningen, att ta sig till platsen och ta bilden.

Skulle inte kunna säga det bättre själv :)
 
LÄTT!

Som före detta nyköpingsbo så är det klart som tusan att man ser att det är kyrkan i Råneå som bilden föreställer!

Jag var där nyss och fotade. Tyvärr hade solen precis lämnat framsidan.
 

Bilagor

  • kyrkan.jpg
    kyrkan.jpg
    25 KB · Visningar: 1,230
Okej, då ska jag fullfölja det som tävlingsreglerna föreskriver och välja en ny utmaning.

Den som knäcker denna tar över stafettpinnen om nästa plats.
 

Bilagor

  • renen.jpg
    renen.jpg
    24.5 KB · Visningar: 1,156
Nöken skrev:
LÄTT!

Som före detta nyköpingsbo så är det klart som tusan att man ser att det är kyrkan i Råneå som bilden föreställer!

Jag var där nyss och fotade. Tyvärr hade solen precis lämnat framsidan.

Visst är det kyrkan i Råneå som jag hade avbildat. Du har löst uppgiften korrekt och därmed vunnit första pris i denna utmaning.

Priset är att fortsätta tråden med en egen bildgåta, som jag ser att du har gjort.
 
Som sagt får man hoppas att en fotograf som känner till tävlingen åker dit och tar en bild om de nu orkar eller har tid. Är det ingen som löst detta innom en viss tid borde fotografen ta en ny och betydligt lättare bild.
 
ANNONS