Annons

Utmaning - Helsingborg

Produkter
(logga in för att koppla)

aceeo

Aktiv medlem
Info: Bilden är tagen max 1000m från närmaste busshållsplats(lokaltrafiken HBG).

Utmaning: Leta upp platsen och ta en liknande bild alternativt leta i Era arkiv(upphovsrätten gäller givetvis). Den som först postar en liknande bild från rätt plats startar nästa utmaning, med ovan givna regler.

Extra: Hittas inte platsen inom två veckor(med bild), lägger den som senast hade rätt upp en ny bild.

Idé:Idén bakom detta kommer från följande tråd
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=27363&perpage=15&pagenumber=1

Lycka till!

Anders
 
Senast ändrad:

starnut

Aktiv medlem
Det här verkar ju kul :), trots att jag är Helsingborgare har jag ingen aning om var det är, får se om någon annan hinner före eller om man hinner leta rätt på stället nästa vecka då jag kommer hem.
 

Arne S

Aktiv medlem
Kul idé!!

Bra initiativ, Anders!!

Bor inte i Hbg (Åstorp) men kan ju en del av stan. Ska försöka hålla koll på denna tråden. Men din första bild går jag nog bet på.
Ber att få återkomma.
 

aceeo

Aktiv medlem
Re: Kul idé!!

Arne S skrev:
Bra initiativ, Anders!!

Bor inte i Hbg (Åstorp)
Alla är såklart välkomna att deltaga, vill också säga att idén inte är min från början, äras den som äras bör, så ta gärna en titt på orginaltråden som jag länkar tilll i första inlägget, gäller samma som här fast över hela Sverige

// Anders
 

ELe

Aktiv medlem
Tack för inbjudan till den här spännande jakten och utforskningen av stan. Nu får jag ta mig en funderar på var detta är taget. Inget jag känner igen direkt.
 

HockeJ

Aktiv medlem
Problem nr 2

Jättelätt eller jättesvårt?

Jag vill passa på och tacka för initiativet till dessa utmaningar. Kul grej.

Klarar ni denna utmaning?
 

Bilagor

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
Jag vet också! Har inte heller någon bild. Kommer inte passera där förrän på torsdag tror jag, men då är kameran med om ingen har tagit det tills dess (vilket förefaller helt osannolikt).
 

aceeo

Aktiv medlem
Re: Elinebergs centrum!!

HockeJ skrev:
Jodå, jag hade rätt.
Fast vädret var inte så kul.
Så rätt, ser att du la upp en bild direkt, mycket bra, tycker mig känna igen huset i bakgrunden, och om vädret tillåter blir det nog en liten promenad förbi under morgondagen

// Anders
 

aceeo

Aktiv medlem
Har haft två alternativa lösningar på denna, den ena utslöts ganska omgående och har varit förbi platsen två gånger denna veckan, men glömde kameran vid första och denna dagen regnade så det fick bli med mobilen. BIlden är tagen vid Mariakyrkan i HBG.

Lägger inom kort upp en ny bild
 

Bilagor

Senast ändrad:

HockeJ

Aktiv medlem
Ja den här bilden var ju inte så svår... Men man går ju inte förbi fotoplatsen varje dag. Jag håller jul nu och försöker inte ta foto de närmaste dagarna.
Vad säger du Anders, får man redigera bort något i bilden, så det blir lite svårare?

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR till alla!

/Håkan
 

aceeo

Aktiv medlem
Tycker jag inte, om det inte är saker som faktiskt har ändrats sedan bilden togs, tex en vägskylt som tagits bort eller en cykel som döljer någon detalj. Fasta objekt däremot får vara kvar, dock inte som säger att man inte kan beskära bilden....

God Jul tillbaka.... och till alla andra också

// Anders
 
ANNONS