Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

´Bilder via TV

Produkter
(logga in för att koppla)

BÅS

Aktiv medlem
Avser att köpa TV har tittat på på Philips 37PF9986 som är en av deras topppmodeller för rundt 30´ LCD 37"

För att förvissa mig om att få bra resultat testade jag med eget nerbrännda bilder jpeg 3-5Mb i absolut högsta kvalite.
Reultatet var tyvärr dåligt tog låååång tid att blädra och bildkvaliten var inte perfekt som via datorskärmen.
Kan man inte uppnå samma resultat som HDTV?

Vad skall jag finna rätt mix för att uppnå högsta bildkvalite.
DVI kabel via datorn till TV?

BÅS skrev:
Avser att köpa TV har tittat på på Philips 37PF9986 som är en av deras topppmodeller för rundt 30´ LCD 37"

För att förvissa mig om att få bra resultat testade jag med eget nerbrännda bilder jpeg 3-5Mb i absolut högsta kvalite.
Reultatet var tyvärr dåligt tog låååång tid att blädra och bildkvaliten var inte perfekt som via datorskärmen.
Kan man inte uppnå samma resultat som HDTV?

Vad skall jag finna rätt mix för att uppnå högsta bildkvalite.
DVI kabel via datorn till TV?

Se till att göra bilderna i den storleken som skärmen visar (asså typ 1024x768 pixlar eller vad den nu har), glöm inte att efterskärpa dem lite efter förminskning. Det blir nog bra mycket bättre då. DVI från datorn är nog inte en dum idé heller.

ANNONS
Götaplatsens Foto