Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Nu går nog din klocka fel! Här är det mer än 6 timmar kvar. 
Skojar med dig. Gott nytt år på dig också!

Skojar med dig. Gott nytt år på dig också!
Plusmedlemskap kostar 379 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag ber om ursäkt om jag har tagit för mycket utrymme här på fora!Som jag redan har påpekat, med tanke på att det här med batterierna går runt runt:
Visa bilaga 179029
Sedan nämns även P 50, men det är en annan sida emellan pga flerspråkig manual.
Uppenbarligen kroknar den väldigt snabbt, vilket inte låter korrekt, även om man förvisso kan ha olika förväntansbild:
Visa bilaga 179030
Notera att NiMh bara anges till 1200 mAh, vilket är ett skräpbatteri idag, plus att de inte självurladdar snabbt som de gjorde på den tiden blixten var ny. De flesta av mina är 2600 och de nämnda från IKEA är ju 2450, så de får i stort betraktas som likvärdiga i det avseendet. Jag har en uppsättning på 1000 mAh som kom ihop med en radio och de väger typ ingenting... Dock går det bra att köra mina blixtar på dem också, dvs inte ens med dessa vägrar de att fungera.
Det spekuleras i måtten, och nu vet jag inte hur det är med just IKEA:s, men min generella erfarenhet av NiMh med lite högre kapacitet är snarast att de brukar vara lite större än alkaliska. I och med det är det mest sannolika rimligen, om de inte får kontakt alls av fysiska skäl, att det är polerna som har mindre utstick, snarare än att batteriet i sig är mindre.
Jag ber om ursäkt om jag har tagit för mycket utrymme här på fora!
Om du absolut vill forsätta med din (förmodligen defekta) blixt så är mitt sista tips Litium-jon-batterier. De finns i AA-storlek hos till exempel Clas Ohlson, heter PaleBlue och de håller 1,5V samt kan laddas med en vanlig USB-laddare.Tack alla för era svar och input! Jag ska fortsätta med AA batterier som inte är laddbara med en bättre typ. [...]
Ursäkta då men jag tolkade din rad "Som jag redan har påpekat, med tanke på att det här med batterierna går runt runt." att det räcker nu. Har jag fel så glömmer vi detta.Det var inte överhuvudtaget det jag skrev.