Mugwump
Ny medlem
Hej på er alla mer eller mindre kunniga!
(själv tillhör jag nog den senare skaran när det gäller detta).
Jag går i tankarna att köpa en ny glugg för att komplettera eller ersätta någon av mina två befintligen Canon EF 50/1.8 och Canon EF 28-80mm f/3.5-5.6.
Min kamera är en 10D, och den används mest till repotagefoto (kampsport in action och porträtt) och studiobilder.
Nu till frågan, vilket objektiv skulle ni rekommendera till främst reptagefoto?
Det bör vara ljusstarkt då en hel del foton tas i träningslokaler med "fulljus" samt utan blixt.
Zoom är inget krav, men det kan vara väldigt trevligt att ha även om det stjäl från ljusstyrkan.
Budget är upp til 14-15000, fast desto billigare desto bättre så klart
Jag är extremt tacksam på förhand för tips.
Tilläggas kan också att jag tittat lite på följande gluggar, fast jag är absolut inte på något sätt låst till dessa:
Canon EF 24-105 4L IS USM
Canon EF 24-70/2,8 L USM
Canon EF 50/1,2L USM
Canon EF 35/1,4 L USM
(själv tillhör jag nog den senare skaran när det gäller detta).
Jag går i tankarna att köpa en ny glugg för att komplettera eller ersätta någon av mina två befintligen Canon EF 50/1.8 och Canon EF 28-80mm f/3.5-5.6.
Min kamera är en 10D, och den används mest till repotagefoto (kampsport in action och porträtt) och studiobilder.
Nu till frågan, vilket objektiv skulle ni rekommendera till främst reptagefoto?
Det bör vara ljusstarkt då en hel del foton tas i träningslokaler med "fulljus" samt utan blixt.
Zoom är inget krav, men det kan vara väldigt trevligt att ha även om det stjäl från ljusstyrkan.
Budget är upp til 14-15000, fast desto billigare desto bättre så klart
Jag är extremt tacksam på förhand för tips.
Tilläggas kan också att jag tittat lite på följande gluggar, fast jag är absolut inte på något sätt låst till dessa:
Canon EF 24-105 4L IS USM
Canon EF 24-70/2,8 L USM
Canon EF 50/1,2L USM
Canon EF 35/1,4 L USM
Senast ändrad: