Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Äntligen - 400/5,6 är här!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Colonel Bogey

Aktiv medlem
Det tog ett tag att få tag i det, men idag kom det äntligen! Makalöst lätt och behändigt, premiärturen blir i morgon - ser verkligen fram emot det!

Nu är objektivuppsättningen till den nya 5mk2-an komplett. Klart att det kan bli byten i laguppställningen, men just nu är det 17-40/4, 24-105/4IS, 50/1.4, 100/2.8 macro, 70-200/2.8 och 400/5.6

Lite mycket att släpa på kanske, med det är ju bara 1-3 gluggar som hänger med varje fototillfälle. Bra att bara ha två filterdiametrar (58 o 77mm) så man kan begränsa kostnaden för polfilter o sånt...

Ska bli kul att på lite längre sikt jämföra hur gänget objektiv står sig jämfört med gluggarna jag körde med på den analoga småbildstiden. Då hade jag bara fasta - 20, 35, 50, 85, 135, 200 o 500mm. Just 500/4.5 var en jätteinvestering jag aldrig räknade hem - sålde bilder för kanske ett par tusen ;-(

Kul att du verkar nöjd med din uppsättning prylar! =) Men vad vill du säga med denna nystartade tråd? Bara lite glädjerop?

Precis - behöver bara få utlopp för lite glädjeyra! Familjen är totalt ointresserad, kloka människor antagligen...

Dessutom har jag i andra trådar klagat på Canons senfärdighet (denna glugg beställde jag andra februari) så dag för lite positivare tongångar.

Men du har rätt - vad svarar man på detta inlägg? Det finns en "400/5.6-tråden", får be moderator att flytta inlägget dit...

ganska likt min, har samma kamera, samma zoomar fast f/4IS istället, och så Sigma 1,4:an, tröttnade på min Canon. Klart du blir stennöjd, kör med Sigma 120-400 som är skitbra, men vet väl att Canons fasta 400 spelar i en annan division, skall byta när tillfälle ges. Underbart i vart fall.

Grattis till din nya glugg!
Fick min aldeles nyligen med begagnad för nästan halva nypriset och den presterar fantastiskt!!
Du kommer bli riktigt nöjd med den det är jag övertygad om

Taskig rubrik tycker jag - för några ögonblick trodde jag nästan att Nikon till sist fått tummen ur och knåpat ihop ett 400/5,6 - då kunde man verkligen utbrista "Äntligen!!"..

Per

Jag trodde först att 400/5,6 L IS USM hade kommit, bara att han hade missat skriva IS i rubriken.

ANNONS
Götaplatsens Foto