Annons

Är det inte samma objektiv..?

Produkter
(logga in för att koppla)

red-top

Aktiv medlem
Hiall --
Jag tittade lite på priserna för diverse Nikon-objektiv på nätet. Bl a noterar jag, att AF Nikkor 28 f/1.4D kostar ungf så här mycke från olika källor: (inkl frakt)

B&H/Adorama-USA(inkl moms)....... ca 12.750 kr
ScandPhoto/Cyber ..................... ca 19.000 kr
TechnikDirekt mfl Tyskland ...... ca 23.500 kr

Hur i hela friden kan de va såna differenser..? Är det helt olika objektiv..? ISF va e skillnaden..?
Ffa verkar de mystiskt att tyskarna är så dyra på just detta objektiv.

YoursTruly
./h@nsN.

Ingen aning, det kanske skiljer på objektiven, men om du Hans överser med mitt OT-inlägg så är prissättning inte helt exakt vetenskap.

Klippte detta från cyberphotos priser och har lite svårt att se logiken i dessa.

Bilagor

• cyb.jpg
    cyb.jpg
    26.2 KB · Visningar: 340
"Udda" objektiv som 28/1.4 varierar mycket i pris. Ingen köper dem i Sverige och då blir de dyra. I USA är det många som köper och då blir priset rimligt. Tyskarna måste ha satt fel pris på just detta objektiv.

objernulf skrev:
"Udda" objektiv som 28/1.4 varierar mycket i pris. Ingen köper dem i Sverige och då blir de dyra. I USA är det många som köper och då blir priset rimligt. Tyskarna måste ha satt fel pris på just detta objektiv.
Eller så har dom en '28/1,4-kartell'...
Men följdfråga? - vad gör detta till ett 'udda' objektiv...? Det tycks iaf inte finnas någon FS-are som har det. Jag lurar på det som komplement till 50/1,4:an som jag tycker blir lite för lång inomhus.
YoursTruly
./h@nsN.

ANNONS
Götaplatsens Foto