Annons

Är Flickr bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Ni som har foton i Flickr, är ni nöjda? Motivera svar.

Om man väljer den fria basvarianten, vilken är då den största storleken man kan visa sina bilder i?
 

jaan v

Aktiv medlem
Från flickr's faq:

http://www.flickr.com/help/photos/#1567038

Are there limits on file sizes or file types for uploads?

With a free account, you can upload photos up to 30MB in size, or 2 videos per month- up to 150MB for each video. If you have a Pro account, you can upload photos up to 50MB and videos up to 500MB in size. For more on video files and types supported, please visit the Video FAQ

Det finns mer info på plats
 

light

Aktiv medlem
OK, tack, jag tänkte att 1500 skulle vara en lagom storlek (de flesta verkar visas i storlek 1024). Men laddar man upp sin bild nedskalad till Flickr i just 1500 då bör väl den storleken kunna visas även i basversionen som "original"?
 
Flickr är uppdaterat

Jag använder Fickr och sedan några dagar tillbaka har du 1TB gratis förvaring på gratisvarianten sedan några dagar tillbaka och som jag förstått det kan du ladda uppbilderna i fullformat nu också. Ända nackdelen jag upptäckt ännu är att man inte kan ladda upp sina RAW-filer och backupa dem där.
 

emse

Avslutat medlemskap
Risker med "flickr" ?

Jag använder Fickr och sedan några dagar tillbaka har du 1TB gratis förvaring på gratisvarianten sedan några dagar tillbaka och som jag förstått det kan du ladda uppbilderna i fullformat nu också. Ända nackdelen jag upptäckt ännu är att man inte kan ladda upp sina RAW-filer och backupa dem där.
Är det några större risker att använda "flickr" som backup ?. Med 1TB är det ju lockande.

Genom inställningar kan man också göra sina bilder helt privata men det har tydligen har det hänt att en bugg har släppt på sekretessen någon gång.
 

Makten

Aktiv medlem
Om man inte är betalande medlem så kan man bara se de 200 senaste bilderna man laddat upp. Så utrymmet fyller ingen funktion innan man betalar.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
man kan få en reklamfri upplevelse om man betalar :)
Haha, jag har aldrig ens lagt märke till någon reklam på Flickr.. Snacka om att man är van internetanvändare.. Hjärnan sållar automatiskt bort all reklam. Perfekt. Som egenföretagare skulle jag ALDRIG betala för en banner eller liknande på internet då jag testat detta flera gånger. Det ger NOLL resultat oavsett var, och sen får man betala för en massa klick som ägaren av sidan själv ådstakommit. Lite OT.. men men..
 

genkakuzai

Aktiv medlem
Haha, jag har aldrig ens lagt märke till någon reklam på Flickr.. Snacka om att man är van internetanvändare.. Hjärnan sållar automatiskt bort all reklam. Perfekt. Som egenföretagare skulle jag ALDRIG betala för en banner eller liknande på internet då jag testat detta flera gånger. Det ger NOLL resultat oavsett var, och sen får man betala för en massa klick som ägaren av sidan själv ådstakommit. Lite OT.. men men..
Hjärnan... eller Adblock plus ;)
 

hurf

Aktiv medlem
Det nya gränssnittet i flickr känns inte helt lättnavigerat. Kanske är det bara för att det är nytt, men jag är inte ensam... Dessutom upplever jag det som slött.
 

emjo

Aktiv medlem
Nya flickr är uselt. Det drar bandbredd som inget annat, navigeringen otydlig för att använda ett snällt ord och sedan gillar jag inte det kompletta vägg av foton som man möts av. I det förra upplägget var det lättare att hålla ordning på sina samlingar.

Min uppfattning är att man försöker ta upp kampen med facebook och andra vad gäller bilder. "Fota frukosten med mobilen och publicera." Inte en miljö jag känner mig helt bekväm med. Flickr tycker jag har varit en seriös sajt som nu håller på att bli en enda soppa av (hopp)lösa bilder.

Många trådar i deras diskussionsforum handlar om hur flickr i sitt högmod bestämt detta utan att fråga någon innan. Som betalande medlem känner jag mig överkörd och jag skulle aldrig funnits på flickr om den såg ut som den gör nu, från början.

Bubblaren i detta sammanhang verkar vara ipernity.com som många sätter sitt hopp till. Enligt vissa pågår en mass-exodus dit. De närmsta veckorna får väl visa hur det blir. Klart är i varje fall att Flickrs nya VD fått en hel del på tafsen för detta tilltag och sättet det genomfördes på.
 

Ekorreburgare

Aktiv medlem
Nya flickr är uselt. Det drar bandbredd som inget annat, navigeringen otydlig för att använda ett snällt ord och sedan gillar jag inte det kompletta vägg av foton som man möts av. I det förra upplägget var det lättare att hålla ordning på sina samlingar.

Min uppfattning är att man försöker ta upp kampen med facebook och andra vad gäller bilder. "Fota frukosten med mobilen och publicera." Inte en miljö jag känner mig helt bekväm med. Flickr tycker jag har varit en seriös sajt som nu håller på att bli en enda soppa av (hopp)lösa bilder.

Många trådar i deras diskussionsforum handlar om hur flickr i sitt högmod bestämt detta utan att fråga någon innan. Som betalande medlem känner jag mig överkörd och jag skulle aldrig funnits på flickr om den såg ut som den gör nu, från början.

Bubblaren i detta sammanhang verkar vara ipernity.com som många sätter sitt hopp till. Enligt vissa pågår en mass-exodus dit. De närmsta veckorna får väl visa hur det blir. Klart är i varje fall att Flickrs nya VD fått en hel del på tafsen för detta tilltag och sättet det genomfördes på.
Dina "negativa" delar är de jag gillar med Nya flickr och enda anledningen att jag börja med det. :)

Den drar bandbredd
-Ja men för att den inte komprimerar bilderna jag lägger upp. Som alla andra. Vilket minskar risken för artefakter och annat. jag visar bilden som jag vill.

Navigeringen
-Känns enkelt när man spenderat en kvar på att förstå sidan. Kan gå direkt till Sets (album) eller kolla det senaste på feeden (väggen)

-Väggen
Tycker jag är ett kul & snyggt sätt att visa upp sina bilder. Har dock ett önskemål om den och det är att kunna slippa visa upp alla publika album i feeden. Så man kan behålla sin "konst" på framsidan, men senaste besöket på zoo i albumen.

Sedan kan jag förstå som betalande medlem att man vill gärna ha det man betalar för och det är ju synd att dem inte låter er behålla era utseende och funktioner om ni vill. Borde vara ett val i inställningarna Klassik/Nytt utseende.

Det enda negativa med flickr är att det vart lite dött, hoppas nu det kan bli liv i lite grupper så man kan använda det som en social mötesplats för fotografer.

Sedan 1TB utrymme, ja man tackar :D
 

kaffemugg

Medlem
Måste erkänna att jag gillar det nya gränssnittet, även om jag håller med om att det vore praktiskt att kunna sålla vad som ska visas i ens stream bättre. Inbillar mig också att de har minskat ned på sin hejdlösa sharpening som de lägger på alla bilder, eller så är det jag som blivit avtrubbad...
 
ANNONS