Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ödehus i Stockholmstrakten

Produkter
(logga in för att koppla)

KjellSn

Aktiv medlem
Hej! Efter att sett foton från "Det glömda rummet" har jag blivit intresserad av att besöka ödehus och fota dessa. Är det någon som vet några ödehus i Stockholmstrakten?

H/ kjellsn

Det är ont om dem - iallafall de som inte är helt sönderklottrade, så man delar inte gärna ut information om det på publika forum som detta. Mitt förslag är att söka runt, kolla på andras bilder för att klura ut var det har varit och göra en del egen research.

Hej! Efter att sett foton från "Det glömda rummet" har jag blivit intresserad av att besöka ödehus och fota dessa. Är det någon som vet några ödehus i Stockholmstrakten?

H/ kjellsn

Tips: Åk ut från Stockholm, sök upp en bondgård och fråga bonden där. Om du förklarar att du vill bara ta några konstnärliga bilder så brukar de vara tillmötesgående. Om du har tur så bjuder bonde på kaffe också.......
//Stanislav

Re:

Det är ont om dem - iallafall de som inte är helt sönderklottrade, så man delar inte gärna ut information om det på publika forum som detta. Mitt förslag är att söka runt, kolla på andras bilder för att klura ut var det har varit och göra en del egen research.

Hej! Tack för svaret! Ja man får tydligen åka längre upp i landet om man ska hitta några ödehus! Såg på TV häromdagen om avfolkningen på landsbygden i Norrland och där fanns det byar som var helt obebodda eller så var det bara några pensionerer som bodde där!

H/ kjell

Re:

Tips: Åk ut från Stockholm, sök upp en bondgård och fråga bonden där. Om du förklarar att du vill bara ta några konstnärliga bilder så brukar de vara tillmötesgående. Om du har tur så bjuder bonde på kaffe också.......
//Stanislav

Hej!Hmmm.. Ja det kanske man ska prova på! H/ Kjell

Ett tips kan vara att gå in på flashback.info och söka på UE.
Det är ganska stora trådar att gå igenom, men där bör du hitta det du söker..

ANNONS
Götaplatsens Foto