Annons

Öppna många bilder på en gång

Produkter
(logga in för att koppla)

Kronbergs

Avslutat medlemskap
Jag undrar om ni får meddelande när antalet samtidiga RAWbilder som öppnas i PS CS4 överstiger 25 st? Att mängden RAM inte räcker till, och GPU-stödet stängs av?

Märkligt tycker jag. Jag har förvisso bara 8 GB RAM men ändå. Ibland lastar jag in ett hundratal bilder på en gång, för att göra det enkelt med automatisering av kommandon/actions. Jag får inte droplets att fungera tyvärr.

Har ni samma problem, eller hur löser ni det i PS CS4?

Droplets brukar fungera bra både i CS3 och CS4. Vad är det som knasar sig?
Att öppna ett hundratal bilder kräver så klart mycket minne, men det är ju onödigt. Har du provat att spela in "spara" och "stäng" i makrot? Både droplets och automatisera genom Makro brukar gå bra att använda utan att först ta upp alla bilder.

Droplets brukar fungera bra både i CS3 och CS4. Vad är det som knasar sig?
Att öppna ett hundratal bilder kräver så klart mycket minne, men det är ju onödigt. Har du provat att spela in "spara" och "stäng" i makrot? Både droplets och automatisera genom Makro brukar gå bra att använda utan att först ta upp alla bilder.

Droplets går inte "igång" bara. Kör 64bitarsvarianten av både operativ (Win7) och PS CS4.

Bilderna vill jag ha upp i programmet, då jag justerar många av dem manuellt, beskär eller liknande, när jag ser något avvikande eller knas. Förminska blir olika för stående/liggande exempelvis. Jag tittar på samtliga bilder och gör korrigeringar, sedan sparar jag och stänger automatiskt. Men det är okej ändå. 25 bilder tar bara några sekunder att öppna. Det vore roligare att ha fullt GPU stöd för kanske 250 RAW-bilder. Vilken hårdvara krävs för det?

ANNONS
Götaplatsens Foto