Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Överföra presets från lightroom classic till lightroom webbaserat

Produkter
(logga in för att koppla)

E_Axel

Aktiv medlem
Hej

Jag har jobbat i lightroom classic tidigare och vill gå över till den webbaserade eller molnbaserade versionen av lightroom istället. Problemet är att jag har ett gäng presets i lightroom classic (vsco samling som ej går att köpa längre). Dessa vill jag flytta över och använda i den webbaserade versionen av lightroom, går det att göra? Eller är dessa presets körda isåfall?

mvh
Elias

Hej

Jag har jobbat i lightroom classic tidigare och vill gå över till den webbaserade eller molnbaserade versionen av lightroom istället. Problemet är att jag har ett gäng presets i lightroom classic (vsco samling som ej går att köpa längre). Dessa vill jag flytta över och använda i den webbaserade versionen av lightroom, går det att göra? Eller är dessa presets körda isåfall?

mvh
Elias

Det är bara att exportera till .dng t ex och sedan öppna i LR CC och applicera på valfri bild och sedan spara som ny preset.

Finns andra alternativ likaså.

ANNONS
Götaplatsens Foto