Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Överflödig info

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
När exempelvis min skärmsläckare går igång med mina bilder så hoppar ett litet meddelande upp efter en 20-30 sekunder och säger att optimal upplösning är x och y antal pixlar.
Det vore ju galant om det var i ett läge där skärmens upplösning var åt galet håll för denna funktion, men nu är det så att jag har ju just denna optimala upplösning inställd. Så varför envisas Win Vista med att berätta om sådant jag redan vet och inte behöver göra något åt? Och hur stänger jag av detta?

För övrigt är skärmen en NEC 1970.

Är Johansens svar det bästa som FS kan åstadkomma? Jag är övertygad om att det finns bättre förslag.

Jag har ju kollat upplösningen ett par gånger i samband med detta, och upplösningen har ju varit den fastställda. Så det borde inte vara det. Men det går ju att kolla andra inställningar "i grannskapet" en gång till.

Är det windows som talar om att upplösningen inte är optimal? Det brukar vara skärmarna som säger till. Det känns som om du inte kör rätt upplösning för skärmen. Skulle tro att skärmsläckaren ställer upplösning till något annat än 1280 x 1024, vilket verkar vara det som skärmen vill att man ska ha.

Ibland kan man i menyn på skärmen ställa in om man ska få varningar eller inte.

stejver skrev:
Är det windows som talar om att upplösningen inte är optimal? Det brukar vara skärmarna som säger till. Det känns som om du inte kör rätt upplösning för skärmen. Skulle tro att skärmsläckaren ställer upplösning till något annat än 1280 x 1024, vilket verkar vara det som skärmen vill att man ska ha.

Ibland kan man i menyn på skärmen ställa in om man ska få varningar eller inte.

Tur att det där sista med inställning av varning fungerade, för annars vet jag inte.
Det är väl fortfarande troligt att skärmsläckaren kör en lägre upplösning, men ingenstans hittar jag någon kontroll i Windows för att ändra inställningen till detta. Lite märkligt, för de som knåpat ihop detta OS verkar ju annars ha samkört med önskelistan från "hysteriska amerikanska föräldrars klubb - ultrautskottet". Man får nämligen hela tiden svara på en massa dialogfrågor och bekräfta att man vill utföra en åtgärd.

För övrigt är skärmsläckaren Vistas egen.

ANNONS
Götaplatsens Foto