Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

100-400 vs 70-200/2,8 + 2x vs 120-400?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är Camera corner som säljer och dom är väl ok, dock så vet jag ej hur det blir med garantin, dom skriver 3 år i USA. Det är också det som kallas för "gråimport" det är inte olagligt.

skicka ett mail till dom och fråga om garanti.
 
Det är Camera corner som säljer och dom är väl ok, dock så vet jag ej hur det blir med garantin, dom skriver 3 år i USA. Det är också det som kallas för "gråimport" det är inte olagligt.

skicka ett mail till dom och fråga om garanti.

Jag avbröt ett köp därifrån då det lovades världsgaranti. Något som tidigare var möjligt med Canons produkter.
Cameracorner lovar att lösa detta med garanti och vad jag förstod står de för reparationskostnader. Om det betyder att kamera/objektiv skall skickas till USA fick jag ingen klarhet i.
Det finns en tråd om denna säljare här på fotosidan.
 
Jag avbröt ett köp därifrån då det lovades världsgaranti. Något som tidigare var möjligt med Canons produkter.
Cameracorner lovar att lösa detta med garanti och vad jag förstod står de för reparationskostnader. Om det betyder att kamera/objektiv skall skickas till USA fick jag ingen klarhet i.
Det finns en tråd om denna säljare här på fotosidan.

Tack för informationen. Jag ska läsa på ytterligare om säljaren.
 
Det blev en 100-400 från en brittisk firma som verkade seriös efter information jag hittade i andra forum. Återstår att se om det kommer något paket :-D
 
TC på 2x ger två steg sämre ljusstyrka. 2.8 blir 5.6.

Titta på Sigma 120-300 f/2.8 HSM OS APO mm. Kostar knappt 20.000:- Fungerar nog bra med en 1.4x TC vilket ger 170-420 f/4. Med en TC på 2x blir det 240-600 f/5.6.

Förstår inte hur du tänker när du föreslår ett objektiv som kostar 7000kr över hans budget.
 
ANNONS