Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

100x70cm utskrift crimson!

Produkter
(logga in för att koppla)

Flashdance

Ny medlem
Hej!
Jag har funderat och läst mycket om det där med stora utskrifter. Har en D80 och skrev ut en bild på 100x70 genom proformat.se. Som blev jätte bra!

Och jag vet att de inte är så noga det där med pixlar och ppi om man har ett längre betraktningsavstånd. Men varför varnar crimson.se om att jag inte ska skicka en bild på tryck när det är samma förhållande. Är de för att deras script på hemsidan inte tar med betraktningsavståndet som en viktig faktor?

Jag blev bara lite ställd när jag skulle göra en beställning. Så snälla säga att jag inte ska vara rädd för att trycka fler 100x70.
 
Vad hade du för dpi på bilden som du laddade upp på crimson då? Det står väl där va dom vill ha ungefär. Men om den du skrev ut blev bra så behöver du ju inte vara rädd för skriva ut fler i framtiden. Har oxå skrivit ut en 100x70 på crimson. Från en D200. Blev bra. Men då gjorde jag en ny bild med rätt mått å dpi. Sen fyllde jag bara ut bilden med den gamla som kom från en tif som jag gjorde av NEF filen från kameran.
 
ANNONS