Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma släpper stabiliserad 70-200

oclv

Aktiv medlem
Sedär, betydligt bättre. Men 135 verkar vara en jobbig brännvidd.
Så även på Canon...

Har haft 70-200 2.8 L IS och den är underbar. Det verkar som Sigma II är jämförbar. Högre krav har inte jag...
Tänkte testa Sigmas med OS när det kommer och hoppas att det blir ytterligare en förbättring. Det blir ju pengar över till annat godis om man kan nöja sig med Sigmat.

Synd att man det inte finns ett test för färger o kontraster i dessa...Det är väl där som Canon kan tänkas vara den vassare.
Samt givetvis vädertätning.

Hur funkar Canons 1,4x II på Sigmas 70-200?

/Daniel
 

Niklas H.

Aktiv medlem
Hmmm, har kört mkt Sigma pga kvalitet/pris varit MKT fördelaktigt, särskilt efter man kunde ta in bilderna i datorn och skärpa m.m..

Med ett pris på 1/3 till 1/2 som tidigare så var det mkt. intressant och prisvärt, men om de tar 2/3 av priset och däröver så skippar iaf jag dessa alternativ.
Sigmas 24-70/2,8 och detta 70-200/2,8 blir de första jag medvetet väljer bort pga. priset och satsar i stället på Nikons alternativ när det blir dags.

Hmmm, tappade mitt gamla Sigma 24-70 från 35cm höjd nyss och det blev bara skrot...... så..... 24-70 av alla märken i bra kvalitet köpes.....
 

oclv

Aktiv medlem
För att ta upp tråden igen, så har Scandinavian Photo nu prissatt den nya 70-200:an. 16995 kr vill dom ha. http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=10492889 Dvs mer än dubbelt så mycket som den gamla versionen utan OS. Svinigt dyrt, tycker jag.
Betalar aldrig det för ett sigma! På fotomässan i Göteborg fick jag väldigt dåliga vibbar då ett par av de linser jag provade hade AF problem (dock hade de ingen 70-200 2,8 OS). Jämförde man kontraster och IQ med Canon så är det skillnad...
17000 får jag ju nästan ett EF 70-200 2,8 IS II för på BH.

/Daniel
 
ANNONS