Mathilda Gummesson
Medlem
Hej! Går i tankarna att köpa nytt objektiv till min Nikon D750. Jag önskar köpa ett zoom objektiv som erbjuder mycket men som inte kostar skjortan. Har just nu ett fast Nikon 50mm, ett Nikon 24-70mm F/2.8 och ett väldigt gammalt Sigma DG 70-300 men som inte är så ljuskänsligt vid max zoom. Jag börjar känna att Sigmat börjar ge upp, den är rätt långsam och har ibland lite svårt att hitta fokus. Det jag tycker är tråkigast är att den inte är så ljuskänslig vid zoom.
Vad har ni för erfarenhet av olika objektiv som är mångsidigt men prisvärt? Fotar mestadels natur och ridsport (ofta i dåligt ljus i ridhus eller på längre avstånd på större utebanor). Jag har inte tillgång till blixtar mm, känner att det kanske inte är aktuellt än att införskaffa blixtar mm.
Vad har ni för tankar?
Mvh, Mathilda.
Vad har ni för erfarenhet av olika objektiv som är mångsidigt men prisvärt? Fotar mestadels natur och ridsport (ofta i dåligt ljus i ridhus eller på längre avstånd på större utebanor). Jag har inte tillgång till blixtar mm, känner att det kanske inte är aktuellt än att införskaffa blixtar mm.
Vad har ni för tankar?
Mvh, Mathilda.