Annons

Hjälp med Sigma 150 mm APO Macro F2.8 EX DG IF

Produkter
(logga in för att koppla)

KenKen

Aktiv medlem
Tjena!
Nu har jag vart o handlat ett nytt objektiv, jag har int fotograferat så länge och har inte så myki kunskap om macrofotografering. Jag undrar om nån har nå erfarenhet av just dehär objektivet? jag förstår mej int riktigt på de :) liksom de finns bara en ratt att svänga på och de är bara fokuseringen, jag trodde det fanns nånslags zoom på den oxå? snälla hjälp mej nån, ge lite tips!
Jag använder en Nikon D3000.

Tack.
 

KenKen

Aktiv medlem
Ditt objektiv har fast brännvidd (150 mm) och således ingen zoom.
Okej, så de är att förflytta sej fram o bak dåå bara!! Min kamera har problem att hitta fokuspunkt, den kör in och ut helatiden, har nån nå bra tips vad för inställning man skall ha för att enkelt hitta fokus? förutom manuell!
 

Per

Aktiv medlem
Objektivet har en knapp för att begränsa fokusområdet; så att det inte behöver jaga från närgränsen till oändligheten. Har du testat den?
 

Johnny fly

Aktiv medlem
Nu är Sigma inte kända för att inte vara så snabba med fokuseringen. När det gäller150 mm macro objektivet så finns det på sidan av objektivet möjlighet att ändra fokuseringen beroende avstånd till motivet. På mitt objektiv är det FULL, 0,52 m – oändligt (liggande åtta) och 0,38m – 0,52 m. Genom att ändra på dessa i förhållande till avståndet till motiv blir autofokus snabbare.
 

KenKen

Aktiv medlem
aah joo har nog justerat lite på den men kanske inte direkt förstått vad den har för funktion.. :) kanske borde läsa instruktioner först.. mera tips? :)
 

mc bruno

Aktiv medlem
Macroobjektiv är inga höghastighetsmonster. Mittersta punkten eller manuell fokusering är att föredra.
 
ANNONS