Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 60d!

Produkter
(logga in för att koppla)

Maulin

Aktiv medlem
Jag får i dagarna hem en canon eos 60d, uppgraderar mig från min 1000d.
Någon som har en sån och vill skriva lite vad dom tycker?
 

Archangel79

Aktiv medlem
Jag har förresten också en 60D sen i somras (uppdaterade från en gammal 350D som gick i backen på semestern) och är bara nöjd. Dock insett att mitt objektiv inte är 100% och skulle behöva justeras.

Gedigen och bra kamera. Ligger grymt i handen och knapparna känns som de har bra åtkomlighet. Du kommer säkert som jag märka och glädjas över den större sökaren. Känns som rejäl skillnad! Inte använt den vridbara skärmen mycket (än?) kanske för att jag inte filmat så mycket (än) men är sjukt nöjd med att den är stor och riktigt skarp.

Men utgifter föder utgifter. Började leka mer nu efter inköp och köpte då en extern blixt. Kan säga att det är riktigt kul att leka med extern blixt trådlöst. Finns ju inbyggd blixtstyrning i kameran som är riktigt bra och känns definitivt användbart.
 

antonlindstrom

Aktiv medlem
Ett tips är att klicka dig in på "Produkter" fliken på fotosidan och leta upp 60D.

Där finns recensioner och betyg från medlemmarna här!
 

Maulin

Aktiv medlem
Ja, den är på väg

Ja den är påväg hem till mig nu, kommer troligtvis imorgon,
Har läst recensionerna här på fotosidan men ville gärna läsa ännu fler :)
 

Stalkale

Aktiv medlem
Gjorde samma byte som du nu gör, du kommer att bli nöjd :)

Som tidigare nämnt, utgifter föder utgifter. jag kollar nu på ett macro :)
 

control87th

Aktiv medlem
Min 60D är min första systemkamera så förutom lite korttidslån av någon Nikon jag glömt och en Canon450 så har jag inget att jämföra med. När jag nu börjat förstå lite mer så är jag fortfarande väldigt nöjd med valet.

Jämfört med enklare kameror så har man lcd fönstret på toppen, väldigt bra med den enkelt tillgängliga informationen. Inte att glömma är de många knapparna och de två hjulen som gör det snabbt och enkelt att ändra inställningar. Jmf med dyrare(bättre?) kameror så har den vinklingsbar skärm. Jag ska erkänna att det inte är ofta jag använder den men jag skulle verkligen sakna den om jag senare köper en kamera utan.

Jag köpte den med ett 17-85 objektiv men efter att ha fått lånat andra objektiv så kände jag att denna kamera förtjänar bättre. Riktigt kul att fota blev det först med ett lånat 70-200L IS USM och ett inköpt EF 50 1.8II. 50an är väldigt plastigt men ger i mitt tycke fantastiska bilder och går att få tag i nytt för under tusenlappen. Det är svårt att inte rekommendera det till folk med normala budgetar.
 

ante_77

Avslutat medlemskap
Extra ratt och lcd skärm gör den smidig att använda.
Nu har jag inte så mycket erfarenhet av andra kameror, men jag skulle inte klara mig utan dom två extra sakerna, känns det som.
 
ANNONS