Annons

16-85 fokusoljud

Produkter
(logga in för att koppla)

gatsu

Aktiv medlem
Införskaffade detta objektiv nyligen, men det första jag fick hem lät som det inte var riktigt friskt. Lämnade tillbaka o fick ett nytt, men detta låter ju precis likadant?! Är det så här dete ska låta eller har jag lyckats hitta två som inte är friska?
Tilläggas ska att mitt gamla 18-70 jag hade innan var ju knäpptyst vid fokusering. Jag har ingen VR påkopplad nu heller utan det är bara fokuseringen som låter. Ett udda rasslande ljud. inget jag förväntar mig av en AF-S motor.

Fler som har objektivet som kan uttala sig om sina exemplar, verkar ju finnas såna som inte låter alls.

Länken kommer här: http://www.youtube.com/watch?v=nnyQVygbxwQ

Tack på förhand!
// Tord

Införskaffade detta objektiv nyligen, men det första jag fick hem lät som det inte var riktigt friskt. Lämnade tillbaka o fick ett nytt, men detta låter ju precis likadant?! Är det så här dete ska låta eller har jag lyckats hitta två som inte är friska?
Tilläggas ska att mitt gamla 18-70 jag hade innan var ju knäpptyst vid fokusering. Jag har ingen VR påkopplad nu heller utan det är bara fokuseringen som låter. Ett udda rasslande ljud. inget jag förväntar mig av en AF-S motor.

Fler som har objektivet som kan uttala sig om sina exemplar, verkar ju finnas såna som inte låter alls.

Länken kommer här: http://www.youtube.com/watch?v=nnyQVygbxwQ

Tack på förhand!
// Tord

Jag har ett 16-85 och det gnisslar lite vid fokusering, det gjorde även mitt 18-200 jag har även testat 18-70 och det är som du säger helt knäpptyst vid fokusering, jag gissar på att det är olika fokusmotorer bara:)

Suveränt, tackar för input. Då är nog allt i sin ordning. Är ju ett grymt trevligt objektiv i övrigt!

Hmm, ska jag behöva åka in en gång till då o testa ett till bara för att vara på säkra sidan?

Jag har ett också och det låter inte alls som ditt.
Ditt låter nästan som det är grus i objektivet.
Mitt är ganska tyst.

Tycker inte heller det går helt rent, nånting skrapar, precis som du säger att det skulle vara grus inuti. Läst lite till på nätet och det verkar ju ändå som att detta är vanligt? Men det känns bara inte rätt att det ska låta så här. Tyvärr är jag ju sån att har jag väl börjat störa mig på nåt så har jag svårt att släppa det.

Får ta en sväng förbi butiken imorgon igen och testa en tredje gång.

Tack för svaren.

ANNONS
Götaplatsens Foto