Carl Svante
Aktiv medlem
Har utan framgång försökt rädda mitt döda SD Sandisk Ultra med Sandisk rescue mjukvara. Behöver nog professionell hjälp. Har någon positiv erfarenhet av något företag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
När minneskort har felat för mig kunde heller inte rescueprogrammet göra något. Av 5 gånger har jag efter formatering i kameran lyckats få tillbaka 98% av mina bilder. Dock kanske jag blandar ihop typ av formatering. På både nikon och canon har jag valt det 1:a alternativet (överst).Om det är data som ska räddas ska den inte formateras och absolut inte lågnivåformateras.
Jag har gjort så med en hårddisk. Snabbformaterat och sedan återskapat. Men det är inte att rekommendera.När minneskort har felat för mig kunde heller inte rescueprogrammet göra något. Av 5 gånger har jag efter formatering i kameran lyckats få tillbaka 98% av mina bilder. Dock kanske jag blandar ihop typ av formatering. På både nikon och canon har jag valt det 1:a alternativet (överst).