Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1d MkII

Produkter
(logga in för att koppla)

adrianulander

Aktiv medlem
Hej!

Vad måste jag punga ut om jag vill ha en ny eller rimligt begagnad (typ mindre än 20.000 exponeringar) 1d MkII?

Mvh.
Adrian

De är svåra att hitta och borde kosta 25 000, men många vll nog ha 30.

En ny kostar 35 000 inklusive 550EX.

Du Adrian som kommenterar bilder så snabbt, borde få fram pengarna lika snabbt. /Thomas.

De är ju nästan omöjliga att hitta begagnade, och de som finns brukar som Magnus skrev ligga på runt 30 kkr.

Att betala så mycket för en begagnad kamera som ny kostar 35 kkr är i mitt tycket helt orimligt. Det är i så fall klart värt att äta snabbnudlar ett tag och köpa en ny.

Sedan 1Ds MkII kom ut har det ju dykt upp några av första generationen på begagnatmarknaden, och förhoppningsvis lär samma sak hända när 1D MkIII (eller vad den nu kommer att heta) kommer.

Men när mk3 kommer blir ju mk2 automatiskt värdelös, så det funkar inte heller :)

"och de som finns brukar som Magnus skrev ligga på runt 30 kkr".

jasså magnus skrev kostar lika mycket som en 1dmkII....

hehe , sorry var tvungen

mvh -Ale

Tack så mycket för alla svaren! Få se om jag lyckas fnula ihop stålarna nån gång. Det blir nog till att köpa ny i USA nån gång när jag har råd att åka dit.. =)

Jag är så trött på min 10d.

Ha det gott!

Thomas> Du måste ha ett väldigt torftigt liv.

ANNONS
Götaplatsens Foto