Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
20D antal tagna bilder?
- Trådstartare Obbe
- Start datum
casting
Aktiv medlem
Ledsen, men då kan du inte se det. Och även om du hade haft den inställd på att inte nollas hade det inte gått att vara säker ändå, för kameran räknar efter vad som stod på minneskortet innna, så det kan ha suttit i någon annans kort och gjort räkningen korrupt. (Alt någon som velat dölja antalet exponeringar oach själv manipulerat filnumreringen.)
Dom enda som kan se det såvitt jag vet är Canons verkstäder med speciell programvara. (Om ens dom)
Dom enda som kan se det såvitt jag vet är Canons verkstäder med speciell programvara. (Om ens dom)
Per
Aktiv medlem
T.ex. Opanda Exif visar ett total-nummer i bildens exif-info, men jag har ingen aning om hur tillförlitligt det är.
/Per
/Per
Per
Aktiv medlem
casting skrev:
Du hittar inget i Opanda Exif (eller någon annan Exif läsare) om antalet bilder på en 20d. Det är bara om kameratillverkaren skriver in det datat i Exiftaggarna som du kan se dom, men det görs inte på en 20d iaf. Tyvärr...
Ahaa..
Så här kan det i alla fall se ut från en D70s. Som sagt - 'for what its worth'.
Bilagor
G-son
Aktiv medlem
PetterM skrev:
Jag fick byta ut slutaren på min 10D förra veckan och det kalaset gick löst på 2100 plus moms. Aj.
/Petter
Bara nyfiken, hur många exponeringar hade den gått (om du vet på ett ungefär) eller hur länge hade du haft kameran. Hur uppenbarade sig felet, la slutaren helt av eller fick du felexponeringar.
Göran
casting
Aktiv medlem
LasseL skrev:
...vad kostar förresten en slutare till en 20D, någon som vet?
Mvh
/Lasse
Jag bytte min slutare på min 20d, och det gick på i runda slängar 3' inkl moms.
(Den hade gått 18' exponeringar, sålunda lite i förtid kan man tycka, men men....)
casting
Aktiv medlem
LasseL skrev:
...vad kostar förresten en slutare till en 20D, någon som vet?
Mvh
/Lasse
Jag bytte min slutare på min 20d, och det gick på i runda slängar 3' inkl moms.
(Den hade gått 18' exponeringar, sålunda lite i förtid kan man tycka, men men....)
BeachMagnus
Aktiv medlem
Min gick nyss över 40.000 exponeringar 
Låter lika prima som när jag köpte den, men allt är mekansikt så kan juh rasa precis när som helst. Dock ser jag det billigare att byta slutare än att skaffa nyare kamera.
Låter lika prima som när jag köpte den, men allt är mekansikt så kan juh rasa precis när som helst. Dock ser jag det billigare att byta slutare än att skaffa nyare kamera.
Highweiss
Aktiv medlem
När jag kikar på EXIF-data (i Irfan) säger programmet 345 - 4569 vid rubriken file number. Antar att 4569 är bildens nummer, dessvärre vet jag inte vilket 10-tusental jag är inne på. Men vad står 345 för? Om nån Canon-ingenjör varit fiffig kunde man kanske läsa 10-tusentalet från den siffran, eller?
/Andreas
/Andreas
StaffanH
Avslutat medlemskap
Highweiss skrev:
När jag kikar på EXIF-data (i Irfan) säger programmet 345 - 4569 vid rubriken file number. Antar att 4569 är bildens nummer, dessvärre vet jag inte vilket 10-tusental jag är inne på. Men vad står 345 för? Om nån Canon-ingenjör varit fiffig kunde man kanske läsa 10-tusentalet från den siffran, eller?
/Andreas
345-4569 borde vara 24569 exponeringar om jag inte är helt ute och cyklar. Har för mig att den börjar räkna på mapp 101 och varje mapp rymmer 100 bilder.